آغاز استخراج معدن مس جانجا

صدا و سیما شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 09:52
مدیر عامل شرکت توسعه سرمایه گذاری معادن و فلزات از آغاز استخراج معدن مس جانجا در استان سیستان و بلوچستان خبرداد .

اردشیر سعد محمدی در گفت و گو با خبرنگار تحریریه معدن  خبرگزاری صدا و سیما، گفت : معدن مس جانجا در نهبندان استان سیستان و بلوچستان ، ۳۰۰ میلیون تن ذخیره فعلی دارد که با تکمیل اکتشافات ذخیره آن بیشتر هم خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه بهره برداری از این معدن ، استان سیستان و بلوچستان را بیش از پیش در مسیر توسعه قرار می‌دهد افزود: ۴۰۰ میلیون یورو برای استخراج وراه اندازی کارخانه فراوری این معدن در منطقه سرمایه گذاری می‌شود .
مدیر عامل شرکت توسعه سرمایه گذاری معادن و فلزات افزود : عیار متوسط این معدن ۲۶ صدم درصد است که در مقایسه با معادن مس دیگر کشور عیار پایینی دارد، اما با استفاده از فناوری‌های جدید عیار سنگ مس معدن را ارتقا می‌دهیم .
اردشیر سعد محمدی همچنین افزود : با بهره برداری از معدن مس جانجا ، ۷۵ میلیون تن عملیات معدنی در سال انجام می‌شود و حدود ۶۰ میلیون تن باطله برداری انجام و حدود ۱۵ میلیون تن ماده معدنی تولید خواهد شد .
وی همچنین خاطر نشان کرد : برای بیش از ۶ هزار نفر به صورت مستقیم وغیر مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.