خانواده ها بازدید کنندگان اصلی بچه زرنگ

صدا و سیما شنبه 25 آذر 1402 - 15:26
تهیه کننده پویانمایی بچه زرنگ از استقبال بیش از ۸۰ درصدی خانواده‌ها از این اثر خبر داد.

* خانواده ها بازدید کنندگان اصلی بچه زرنگ

 

حامد جعفری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما با اشاره به نمایش این فیلم از پنجم مهر ماه امسال در سینماهای سراسر کشور گفت: د

ر گزارش‌های سمفا و تحلیل این گزارش‌ها، بیش از ۸۰ درصد از بازدیدکنندگان این پویانمایی کودکان و خانواده‌ها هستند.
 
وی با اشاره به اینکه تاکنون یک میلیون و ۵۰۰ هزار مخاطب به تماشای بچه زرنگ نشسته‌اند و این پویانمایی حد نصاب بیشترین تعداد مخاطب پویانمایی تاریخ سینمای ایران را به خود اختصاص داده است گفت: نمایش عمومی سینمایی بچه زرنگ تا زمانی که مخاطبان از آن استقبال کنند روی پرده‌ی سینما‌ها باقی خواهد ماند.
 
حامد جعفری افزود: میزان استقبال مخاطبان از این فیلم در استان‌های مختلف را باید با توجه به ظرفیت سینما‌های هر استان سنجید، اما اگر از جهت تعداد مخاطب بخواهیم بررسی کنیم، استان تهران با ۵۰۰ هزار مخاطب در جایگاه نخست استان‌های پر مخاطب پویانمایی سینمایی بچه‌زرنگ قرار دارد و در جایگاه‌های بعدی خراسان رضوی، اصفهان، فارس، مازندران، قم و البرز قرار دارند.
 
وی با اشاره به شعار این پویانمایی با عنوان بچه زرنگ؛ برای همه بچه‌های ایران گفت: در مرحله بعدی تا پایان سال برنامه‌ریزی‌هایی انجام داده‌ایم و امید داریم که این فیلم برای خانواده‌ها در مناطق مختلف کشور از جمله همه شهر‌های بدون سینما و مناطق کم برخوردار نیز نمایش داده شود.
 
جعفری همچنین با اشاره به اینکه بچه زرنگ به عنوان پرمخاطب‌ترین پویانمایی تاریخ سینمای ایران حدنصاب تازه‌ای در فروش ثبت کرده است گفت: پیش از این پویانمایی‌های شاهزاده روم با بیش از یک میلیون مخاطب و فیلشاه با یک میلیون و دویست هزار مخاطب برای کودکان و نوجوان در گروه هنرپویا ساخته و به نمایش عمومی درآمده بود که خوشبختانه تا پیش از نمایش بچه‌زرنگ آن‌ها پرمخاطب‌ترین انیمیشن‌های تاریخ سینما محسوب می‌شدند.
 
وی ادامه داد: ما در گروه هنرپویا در هر مرحله بعد از بررسی و تحلیل نظر مخاطبان نسبت به اصلاح فرآیند ساخت آثار بعدی اقدام کردیم و ملاحظات مخاطبان در فیلم‌های شاهزاده روم و فیلشاه نیز در سینمایی بچه‌زرنگ اعمال شده و ما توانستیم پویانمایی بچه زرنگ را بر اساس تجربیات گذشته و نظرات مخاطبان، به روزتر، روان‌تر، با کیفیت‌تر و کم اشکال‌تر تولید کنیم.
 
تهیه کننده بچه زرنگ با اشاره به فعالیت ۱۶ ساله گروه هنرپویا در تولیدپویانمایی‌های تولید داخل گفت: اتفاقاتی که برای بچه زرنگ رخ داده است، یک اتفاق نبوده و براساس ۱۶ سال تلاش و کسب تجربه در این حوزه با توجه به فرهنگ بومی کشورمان و بر اساس جغرافیا و زبان و گویش محلی و روایت داستانی فولکلور تولید شده است و تلاش ما این است که با تولید اینگونه آثار هنر-صنعت پویانمایی را در کشور عزیزمان یک گام به سمت پیشرفت و تعالی سوق دهیم.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.