به گزارش اقتصادنیوز؛ هیوندای آزرا بعد از یک غیبت سه چهار ساله به عنوان مدل 2018 و سپس 2019 به ایران بازگشت. آزرا در نسل جدید، از سه نوع پیشرانهی ۲.۴، ۳ و ۳.۵ لیتر استفاده میکند که طبیعتا، نسخهی ۲.۴ لیتری آن در ایران، فروخته میشود. این محصول، در همهی مدلهای بازار جهانی، دارای گیربکس اتوماتیک و سیستم محرک دیفرانسیل جلو است.
ارزانترین نمونهی آزرا، مجهز به پیشرانهی ۴ سیلندر و ۲۳۶۰ سیسی است، این محصول، قدرت ۱۹۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور بر دقیقه و نهایت گشتاور ۲۴۰ نیوتنمتر از ۴۰۰۰ دور بر دقیقه فراهم میکند.
آزار مدل 2019 از زمان ورود به ایران تنوع قیمتی جالب توجهی داشته است. این خودرو از اردیبهشت سال جاری هم از نوسان قیمت در امان نماند و در این مدت رشد و افت قیمت را تجربه کرد. ارزیابی قیمت این خودرو در بازه زمانی مورد بررسی نشان میدهد این خودرو در اریبهشت سال جاری بیشترین رشد قیمت را تجربه کرد و در این ماه با قیمت 6 میلیارد و 250 میلیون در بازار قیمت گذاری شد، روندی که با جدی شدن خبر ورود خودروهای وارداتی و شکست طلسم 7 ساله واردات خودرو در مرداد سال جاری تغییر کرد و با این شرایط قیمت این خودرو در مرداد ماه به 5 میلیارد و 100 میلیون رسید و در دو ماه بعد (شهریور و مهر) هم روند کاهش قیمت این خودرو ادامه داشت. اما در آبانماه و اجرایی نشدن وعدههای داده شده برای ورود خودروهای جدید شاهد بازگشت رشد قیمت در بازار این خودرو بودیم.