ادامه جنایات اسرائیل در غزه/ شهری که دیگر بیمارستان نخواهد داشت

پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403 - 01:53
اقتصادنیوز: در پی کمبود سوخت و یورش نظامی و تشدید حلقه محاصره شهر رفح، رئیس سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که مقادیر سوخت موجود در بیمارستان‌های جنوب نوار غزه تنها برای ۳ روز دیگر کفایت می‎‌کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، وزارت بهداشت فلسطین در مورد تشدید بحران مشتقات سوختی در بیمارستان‌های جنوب نوار غزه هشدار داده و خواستار اقدام و تحرک فوری برای جلوگیری از وخامت هرچه بیشتر اوضاع انسانی در این منطقه شده است.‌

خبر مرتبط
رفح نام دیگر غزه؛بمباران پناهگاه آوارگان در رفح 20کشته و مجروح بر جای گذاشت

اقتصادنیوز: در ادامه یورش رسمی اشغالگران به رفح و در ادامه بمباران یک منزل مسکونی در غرب رفح که به پناهگاه آوارگان شمال نوار غزه تبدیل شده،۲۰ نفر شهید و مجروح شدند که بیشتر آنان از زنان و کودکان هستند.

از سوی دیگر، «تدروس آدهانوم گبریسوس» رئیس سازمان جهانی بهداشت در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که سوخت بیمارستان‌های جنوب نوار غزه برای ۳ روز دیگر کفایت می‌کند و این یعنی اینکه این بیمارستان‌ها به زودی از خدمت خارج خواهند شد.

خبر مرتبط
هشدار سازمان همکاری اسلامی نسبت به پیامدهای حمله اسرائیل به رفح

اقتصادنیوز: سازمان همکاری اسلامی نسبت به پیامدهای ناشی از حمله اسرائیل به رفح برای منطقه هشدار داد.

گبریسوس اشاره کرد که یکی از ۳ بیمارستان موجود در رفح بیمارستان یوسف النجار است که به سبب عملیات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در رفح از خدمت خارج شده است.

خبر مرتبط
اسرائیل رفح را ویران کرد/ صحنه‌های دردناک از آوارگی فلسطینیان+ عکس

اقتصادنیوز: تصاویری از کوچ اجباری ساکنان رفح پس از حمله زمینی و هوایی ارتش اسرائیل که توسط رویترز منتشر شده است را مشاهده کنید.

وی هشدار داد که تعطیلی گذرگاه زمینی رفح مانع از ورود سوخت به نوار غزه خواهد شد و در این صورت تمامی عملیات‌های انسانی متوقف خواهد شد.

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.