ارزش شبکه اجتماعی ایکس ظاهراً به یک‌سوم رقم خرید ایلان ماسک رسیده است

دیجیاتو سه شنبه 12 دی 1402 - 09:32
گزارشی تازه نشان می‌دهد که ارزش شبکه اجتماعی ایکس نسبت به مبلغ 44 میلیارد دلاری معامله ایلان ماسک، تقریباً یک‌سوم شده است. The post ارزش شبکه اجتماعی ایکس ظاهراً به یک‌سوم رقم خرید ایلان ماسک رسیده است appeared first on دیجیاتو.

اطلاعات شرکت سرمایه‌گذاری Fidelity ارزش شبکه اجتماعی ایکس حالا به کمتر از یک‌سوم رقمی رسیده است که ایلان ماسک در معامله خود به پرداخت آن متعهد شده بود. ایلان ماسک پاییز پارسال پذیرفت که توییتر را به ارزش 44 میلیارد دلار خریداری کند.

به‌گزارش بلومبرگ، منابع آگاه Axios در Blue Chip Growth Fund می‌گویند شرکت Fidelity ارزش دارایی‌های خود در ایکس را در پایان ماه نوامبر 11 درصد دیگر کاهش داده است. این اتفاق جدیدترین اقدام این شرکت سرمایه‌گذاری در مجموعه ارزش‌گذاری‌های آن‌ها بر دارایی‌هایشان در ایکس است.

چالش‌های ایلان ماسک در حفظ ارزش ایکس

ایلان ماسک در اواخر ماه اکتبر 2022 توییتر را خرید و بعد تغییرات بزرگی را در این شرکت به‌وجود آورد. اقدامات او در نهایت موجب قطع همکاری بسیاری از خریداران تبلیغات با این شبکه اجتماعی شد و جریان درآمدهای این شرکت را با چالش‌های جدی روبه‌رو کرد؛ تا حدی که گفته می‌شود فروش تبلیغات ایکس در 2023 تنها 2.5 میلیارد دلار بوده است. قبلاً نرخ درآمد از تبلیغات در هر فصل حدود 1 میلیارد دلار بود.

ثروتمندترین فرد جهان در ماه نوامبر 2023 خطاب به خریداران تبلیغاتی که همکاری با ایکس را تحریم کرده بودند، اعلام کرد که می‌توانند «به جهنم بروند». خریداران تبلیغات به‌دنبال برخی از اظهارات ماسک که ضدیهودی تلقی می‌شد، همکاری با این شرکت را قطع کردند.

ایکس از زمان ورود ایلان ماسک سیاست‌های خود را با تغییرات گسترده‌ای مواجه کرده است. این شبکه اجتماعی حالا عمده تمرکز خود را روی فروش اشتراک‌های پریمیوم گذاشته و سعی دارد از طریق آن‌ها به جریان درآمد ثابتی برای این شبکه اجتماعی برسد. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد که مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس در این ماجراجویی موفقیت چندانی نداشته است.

هدف نهایی ماسک برای ایکس، تبدیل‌کردن این اپلیکیشن به یک سوپراپ شبیه وی‌چت چین است. منتها باید ببینیم که با توجه به شرایط حاضر آیا چنین آینده‌ای برای این پلتفرم ممکن خواهد بود یا خیر.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.