تاکید لاوروف بر لزوم بهبود عملکرد شورای حقوق بشر سازمان ملل

چهارشنبه 06 اسفند 1399 - 16:08
وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد باید عملکرد خود را بهبود ببخشد.

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد باید عملکرد خود را بهبود ببخشد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در جمع مقامات سیاسی و سطح بالایی که در چهل و ششمین نشست عمومی شورای حقوق بشر شرکت کرده بودند گفت شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد باید عملکرد خود را بهبود ببخشد.

 لاوروف گفت: امسال پانزدهمین سالگرد تأسیس شورای حقوق بشر است. ما متقاعد شده ایم که این شورا نه به اصلاح اساسی و نه به تغییر وضعیت احتیاج دارد. در عین حال، مشخص است که عملکرد شورای حقوق بشر، عالی نیست.

به گفته لاوروف، مسکو درباره رویه‌های ویژه شورا، شکایات جدی دارد که در ابتدا به عنوان راهکاری برای کمک به کشور‌ها، در انجام تعهدات خود در زمینه حقوق بشر ایجاد شدند. کار آن‌ها باید با این معیار‌ها مطابقت داشته باشد.

وی تاکید کرد: روسیه مسئولیت خود را به عنوان عضو شورای حقوق بشر به شکلی مسئولانه انجام می‌دهد و مصمم است که به همکاری خود در خصوص رویه‌های ویژه ادامه دهد و همچنین با بهبود وضعیت ویروس کرونا مایل است میزبان باشد.
وی ادامه داد: روسیه خواستار یک اصل قوی‌تر در کار شورا و یک گفتگوی صادقانه، با احترام متقابل و برابر در مورد موضوعات است.

لاوروف همچنین گفت: ما همچنان به حمایت از اصول و اولویت‌های خود مانند مبارزه با تبعیض علیه اقلیت‌های زبانی و مذهبی، اطمینان از یکپارچگی نظام قضایی، حمایت از گروه‌های آسیب پذیر و حقوق اقتصادی- اجتماعی آن‌ها ادامه خواهیم داد.

وزیر امور خارجه روسیه متذکر شد: ما منتظر بحث آزاد و غیر سیاسی درباره هر موضوعی در بستر ژنو هستیم. ما متعهد به گوش دادن و در نظر گرفتن اولویت‌ها و نگرانی‌های سایر کشور‌ها هستیم. ما تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا اطمینان حاصل کنیم که حقوق بشر به عنوان عاملی دیده می‌شود که دولت‌ها را به هم نزدیک می‌کند نه اینکه آن‌ها را بیگانه کند، عاملی که فضای اعتماد و احترام متقابل را ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/

منبع خبر "باشگاه خبرنگاران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.