خدمات فرهنگی و هنری در نواحی منفصل شهری سنندج ارائه می‌شود

چهارشنبه 06 اسفند 1399 - 16:10
سنندج - ایرنا - رییس حوزه هنری کردستان گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده خدمات فرهنگی و هنری در نواحی منفصل شهری نایسر و ننله ارائه خواهد شد.
خدمات فرهنگی و هنری در نواحی منفصل شهری سنندج ارائه می‌شود

به گزارش ایرنا، امین مرادی روز چهارشنبه با حضور در محله نایسر و بازدید میدانی از وضعیت فرهنگی و اجتماعی این ناحیه اظهار داشت: حوزه هنری با مشارکت سازمان اموراجتماعی وزارت کشور و شرکت بازآفرینی شهری وزارت راه وشهرسازی و با هدف طراحی و اجرای برنامه‌های فوق‌العاده برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی وتوانمند سازی ساکنان سکونتگاه‌های نواحی منفصل شهری در هشت استان کشور از جمله کردستان در محلات نایسرو ننله اقدام به برنامه ریزی کرده است.

وی افزود: در این راستا و براساس تأکید و دستور نماینده ولی فقیه در کردستان در راستای برنامه‌های فرهنگی و هنری، توانمندسازی فرهنگی، هنری و اجتماعی با محوریت کودکان، نوجوانان و جوانان از مهمترین برنامه‌هایی است که باید در این ناحیه اجرا شود و برای تحقق آن استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود در دستور کار قرارگرفته است.

رییس حوزه هنری کردستان با اشاره به مشکلات ناحیه منفصل شهری نایسر از لحاظ زیر ساخت‌های فرهنگی وهنری گفت: بدلیل عدم رعایت موازین مربوطه در شکل‌گیری این منطقه توجه به ایجاد تسهیلات رفاهی، اجتماعی وفرهنگی در این ناحیه مورد توجه قرار نگرفته و عملاَ ارائه این خدمات را با مشکل مواجه کرده است.

وی با اشاره به جمعیت قریب به ۷۰ هزار نفری نایسر افزود: در چنین وضعیتی عدم وجود یک مرکز فرهنگی وهنری، کتابخانه، شهربازی و سالن ورزشی مشکلات فراوانی برای کودکان و نوجوانان فراهم کرده است.

رییس حوزه هنری کردستان در بازدید از مدرسه ابتدایی شهید شاه‌ نظری نایسرگفت: این مدرسه از لحاظ زیر ساختی بسیار خوب ساخته شده است که باید در خصوص نگهداری از آن با توجه به کمبودهای موجود به صورت جدی اقدام شود.

وی به حضور ۸۰۰ دانش آموز کودک در ۲ شیفت در این مدرسه اشاره کرد و افزود: تلاش می‌شود در مدتی مشخص و در قالب برنامه ریزی‌های انجام شده در خصوص استعدادیابی و تشکیل گروه‌های هنری از جمله سرود و نمایش، نقاشی و برنامه‌های متنوع فرهنگی وهنری و اکران فیلم های سینماییبخشی از کمبودهای موجود مرتفع شود.

مرادی با اشاره به نقش مساجد در زمینه آگاه‌سازی اجتماعی  اظهار داشت: وجود ۹ مسجد در نایسر می‌تواند بستر مناسبی جهت انجام برنامه‌های مناسب شود که پیاده‌سازی و انجام آن مستلزم همکاری هیات امنا و امام جمعه مساجد است.

وی حضور سمن‌ها و تشکل‌های فرهنگی در نایسر را ضروری اعلام و اضافه کرد: حضورسمن‌ها بدون برنامه ریزی مدون و مشخص نمی‌تواند در رفع مشکلات موثر باشد و باید ضمن شناسایی تمام گروه‌هاو سمن‌های فعال در این ناحیه شیوه فعالیت این گروه‌ها مشخص و در جلسات متعدد گزارش اقدامات انجام شده به صورت مستمر ارائه و از موازی کاری‌های احتمالی و برنامه‌های بی محتوا و غیر ضروری اجتناب شود.

رییس حوزه هنری کردستان فرهنگ و هنر را زیر بنای توسعه دانست و اظهار داشت: بر این باوریم با کار فرهنگی می‌توان بسیاری از مشکلات و معضلات موجود در نایسر را حل کرده و زمینه انجام سریعتر برنامه‌های در دست اقدام توسط  برنامه‌ریزان استان در بخش‌های عمرانی و زیر ساختی را فراهم کرد.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.