صنایع تولید سخت‌افزار و نرم‌افزار مخابراتی در استان بوشهر مستقر شود

چهارشنبه 06 اسفند 1399 - 16:17
گروه استان‌ها ــ امام جمعه بوشهر با اشاره به ظرفیت‌های مهم اقتصادی، صنایع انرژی فسیلی، اتمی و تجارت الکترونیک در استان بوشهر گفت: لازم است، صنایع تولید سخت‌افزار و نرم‌افزار مخابراتی در استان بوشهر مستقر و راه‌اندازی شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر امروز در نشست با مدیرعامل شرکت مخابرات ایران یکی از مولفه‌های تولید ثروت و قدرت را وجود زیرساخت‌های قوی ارتباطی در بستر مخابرات دانست و اظهار داشت: هر کشوری که دارای پوشش جغرافیایی مناسبی در زمینه مخابراتی است می‌تواند در فضای بین‌المللی قدرتمند ظاهر شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه ایران از دانش و نیروی انسانی متخصص در حوزه مخابرات و فن‌آوری اطلاعات برخوردار است گفت: جمهوری اسلامی ایران با این توانمندی در عرصه مخابرات، می‌تواند به یک مرجعیت در تولید سخت افزار و نرم افزار در منطقه تبدیل شود.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر اتکا به توان دانش متخصصان بومی افزود: با اتکا با توان دانش متخصصان بومی و سیستم‌های مخابراتی برای پوشش و سرعت امن داده‌ها و دیتا و پایداری شبکه می‌توان، ایران را به یکی از کشورهای مقتدر در حوزه مخابراتی در منطقه تبدیل کرد.

وی،  بوشهر را استانی تاریخی و به عنوان پلی ارتباطی بین ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس دانست و خاطرنشان کرد: با وجود روستای الکترونیک در این استان و اجرای پروژه شهر هوشمند بوشهر در کنار وجود صنایع انرژی فسیلی، اتمی و تجارت الکترونیک، این ظرفیت در استان بوشهر وجود دارد که با تخصیص اعتبارات مورد نیاز و تنظیم یک سند 10 ساله، به عنوان یک الگوی مخابراتی در سال 1410 به کشور معرفی شود.

صفایی بوشهری، جایگاه  این استان در عرصه صنایع مختلف برشمرد و با اشاره به جایگاه ویژه استراتژیک و ‌ژئوپلیتیک استان تصریح کرد: لازم است، صنایع تولید سخت‌افزار و نرم‌افزار مخابراتی در استان بوشهر مستقر و راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/190/س

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.