باطن هولناک این چند زن جذاب، برایتان باورکردنی نیست

برترین‌ها جمعه 15 دی 1402 - 07:14
در سینمای ایران بخشی از ماندگارترین شخصیت‌های زنِ سینمای ایران را به تصویر کشیده‌اند.

برترین‌ها: شهلا جاهد، سمیه، مهین قدیری، دلارا دارابی، کبری رحمان‌پور، افسانه نوروزی، ریحانه جباری. اینان تنی چند از زنانِ قاتلی هستند که پرونده‌ شان با سر و صدای زیادی مواجه شد، حالا که شما این گزارش را می‌خوانید، خیلی‌های‌ شان قصاص شده‌اند و مسافرِ سرزمینی دیگر؛ اما به زندگی هر کدام که نگاه کنید، مجموعه‌ای از اتفاقاتِ ریز و درشتی را خواهید دید که هر کدام می‌تواند دست‌مایه‌ خلقِ درام ‌های مهیجی باشد.

به گزارش فیلم نیوز: اسمِ قاتل به‌خودی خود می‌تواند وحشت‌آور باشد؛ اما نه وقتی پای زنانی در میان باشد که خود مظلومانی بزرگ هستند که حالا قرار است در جایگاهِ یک ظالم قضاوت شوند؛ اما قانون تنها آن قربانی‌ را به رسمیت می‌شناسد که جانِ خود را از دست داده؛ نه آن قربانی که روح و جسم و زندگی و عشق‌اش را تباه کرده ‌اند.

 در سینمای ایران، تعدادِ زیادی از قاتلانِ زن به تصویر کشیده شده‌اند؛ به بهانه‌ پخشِ سریال «گناه فرشته» به کارگردانی حامد عنقا به فیلم‌ هایی پرداخته‌‌ایم که زنان در آن دست به قتل زده‌ اند و بخشی از ماندگارترین شخصیت‌های زنِ سینمای ایران را به تصویر کشیده‌اند.

قاتل: فرشته /  پردیس پور عابدینی / جرم قتل پیرمرد صاحب کار

باطن هولناک این چند زن جذاب، برایتان باورکردنی نیست

هنوز دو قسمت از سریال گناه (فرشته گذشته است؛ بنابراین نمیتوان حرفی چندانی درباره آن زد؛ جز اینکه به نظر میرسد با داستانی پرتب و تاب و اثری خوش ساخت از حامد عنقا رو به رو هستیم سریال با یک التهاب و شوک اولیه آغاز می شود؛ قصه قتل مردی توسط خدمتکار زن جوان خانه که سرآغاز داستانی پیچیده است که میتواند تماشای آن را برای مخاطب جذاب .کند در همان قسمت نخست شاهد بودیم که حامد تهرانی ضمن آشنا شدن با پرونده قتل عشیری سعی کرده است در سمت درست ماجرا بایستد و از مظلوم دفاع کند از سوی دیگر امیر آقایی در نقش نوید عشیری سوی دیگر این قصه است که نشانههای قسمت نخست حکایت از آن دارد که کشمکشهای حامد با نوید در قسمتهای بعدی تقابل خیر و شر را در سریال پررنگ تر میکند.


قاتل صحرا / الناز شاکردوست / جرم قتل رقیب عشقی

باطن هولناک این چند زن جذاب، برایتان باورکردنی نیست

فریدون جیرانی همواره توجه خاصی به درامهای جنایی داشته است. این بار هم او فیلمی میسازد که قاتل آن یک زن است؛ اما صحرا مشرقی در عین قاتل بودن خود قربانی است. او پرستاری تنها و منزوی است که میترسد هرگز نتواند مردی را برای زندگی مشترک در کنار خود داشته باشد و ناگهان با پیشنهاد مردی جذاب و پولدار مواجه میشود که از صحرا میخواهد با کشتن همسرش که مریض اوست راه را برای عشقشان هموار کند صحرا تن به این کار میدهد بی خبر از آن که پای هیچ عشقی در میان نیست و تنها وسیلهای است برای رسیدن مرد به هدفی که در سر دارد. صحرا از آن قاتلهایی است که میشود تا ابد برای او دل سوزاند.


قاتل حنا / طناز طباطبایی / جرم قتل رقیب عشقی

باطن هولناک این چند زن جذاب، برایتان باورکردنی نیست

این فیلم را میتوان به نوعی بازسازی داستان ناصر محمدخانی و شهلا جاهد دانست که همسر آقای فوتبالیست را کشت این شباهت به گونه ای است که گریم و لباس حنا در دادگاه را دقیقا شبیه به لباسهای شهلا در دادگاه واقعی طراحی شده است. شخصیت حنا سرافراز میتواند قدم به قدم مخاطب را با خود همراه کنید. آن سکانسی را به یاد آورید که بعد از کنسرت در پارکینگ جلوی ماشین خسرو را میگیرد و با او خوش و بش می.کند به خاطر همین حضور است که مخاطب در لحظاتی از فیلم به او حق میدهد و گاهی از او متنفر می.شود حنا مخاطب را دائم به چالش میکشد که آیا باید با او همذات پنداری کند یا خیر؟ هر چه هست؛ اما او به هیچ عنوان یک قربانی ترحم برانگیز نیست جنون عاشقانه او را وا میدارد که همسر ناصر را بکشد. او یک قربانی مظلوم که سرنوشت و شرایط بیرونی در دام یک اشتباه نافرجام بیندازندش نیست.


قاتل نگار / نگار جواهریان / جرم قتل قاتلانِ پدر

باطن هولناک این چند زن جذاب، برایتان باورکردنی نیست

فیلم نگار با بازسازی یک صحنه جنایی آغاز میشود صحنه قتل آقای ولیان که در ساعت ۱۰ شب در یکی از روزهای آذر کشته شد تاکیدی که روی این ساعت و روز قتل میشود یادآور کتاب مکوت بهرام صادقی که .است همه تصور میکنند ولیان خودکشی کرده و به تازگی بعد از گذشت نزدیک به ۴۰ ،روز راز جنایت قتل او کشف شده است. نگار دختر او با نقش آفرینی نگار جواهریان که رابطه بسیار خوبی نیز با پدرش داشته برخلاف مادر افسرده اش ب) بازی افسانه بایگان باور ندارد که او خودکشی کرده و به دنبال چرایی این مساله .است نگار رویاها و خیالهای عجیبی در ذهنش میبیند و بعد از مرگ پدرش دچار توهماتی شده که خودش معنی دقیق آنها را نمیداند غافل از اینکه این توهم ها داستان مرگ پدرش را روشن می.کنند ایده اصلی ،داستان هم نهشتی نگار و پدرش است به شکلی که او در آینه به جای تصویر ،خود تصویر پدرش را مشاهده میکند تکرار رخدادهایی این چنین مخاطب را برای به قتل رسیدن خیالی نگار آماده میکند.


قاتل شیرین / طناز طباطبایی / جرم قتل مرد متجاوز

باطن هولناک این چند زن جذاب، برایتان باورکردنی نیست

پوران درخشنده به همراه تهمینه میلانی از نسل اول زنان کارگردان سینمای ایران هستند که همواره نگاهی خاص به مسایل مربوط به زنان داشتهاند هیس دخترها فریاد نمی زنند یکی از ساختار شکن ترین فیلمهای پوران درخشنده است که در آن قانون را به چالش می کشد. شیرین هشت ساله مورد آزار جنسی مردی از نزدیکان قرار میگیرد آنچه این زخم را عمیقتر میکند و واقعه را به فاجعه ختم میسازد این است که دخترک هیچ کس را نمی یابد تا دردش را با او در میان بگذارد و حرفش را باور کنند شیرین در بزرگسالی بعد از دو نامزدی ناموفق حالا عاشق شده اما در روز عروسی اش مردی را میبیند که میخواهد به دختر کوچکی تجاوز کند و او با لباس عروسی مرد را به قتل میرساند طناز طباطبایی در این فیلم یکی از بهترین بازیهای خود را به نمایش گذاشته است درخشنده در این تجربه اش علاوه بر مسئله ی تجاوز و خلاهای قانونی در این باره به سکوتِ خانواده قربانیان به خاطر آن چه حفظ آبرو خوانده میشود نیز اشاره میکند.


قاتل: آوا / باران کوثری / جرم قتل مرد متجاوز

باطن هولناک این چند زن جذاب، برایتان باورکردنی نیست

نادر و ناهید تصمیم به طلاق دارند و همین جدایی و کشمکش سبب میشود که از دختر جوانشان که در سن حساسی است غافل شوند سعید دوست صمیمی نادر است که مدت هاست در خانه او زندگی میکند و حکم یکی از اعضای خانواده نادر را دارد و محرم رازهای آواست نادر سعید را دوست خود می پندارد در حالیکه سعید از این صمیمت سوء استفاده کرده و در نهایت به دختر دوستش تجاوز می کند. آوا برای انتقام سعید را می کشد اما ناهید قتل را به گردن می گیرد. آوا که تاکنون موضوع را پیش خود نگه داشته بود، اعتراف می کند که از سعید بچه دار و او بوده که سعید را کشته و در نهایت با عدم رضایت سیمین همسر سعید، حکم قصاص برای اوا اجرا میشود


قاتل زینت / مریلا زارعی / جرم قتل همسر

باطن هولناک این چند زن جذاب، برایتان باورکردنی نیست

مریلا زارعی در سربازهای «جمعه حضوری کوتاه دارد؛ اما در همین یک سکانس یکی از ماندگارترین نقش آفرینیهای خود و البته به حق ترین قاتل زن سینمای ایران را به تصویر میکشد او به جرم قتل همسر خود در زندان است و منتظر تا حکمش بیاید. حالا در مراسم ختم پدرش فرصتی یافته تا دختر کوچکش را در آغوش بکشد و تعریف کند که چه بر سرش آمده .است او شوهر خود را کشته اما از این ماجرا پشیمان نیست؛ او مونولوگی بلند با قلم جادویی کیمیایی میگوید و آن قدر خوب کلمه ها را به تصویر میکشد که انگار اگر هر کس دیگری جز او این کلمات را می ،گفت یک جای کار فیلم برای همیشه می.لنگید در سکانس حضور زینت ضرباهنگ فیلم به گونه ای آهسته میشود تا شمرده شمرده بدانیم چه بر سر زینت و زندگی نداشته اش آمده است.


قاتل ستاره / هانیه توسلی / جرم قتل مادر و همسر مادر

باطن هولناک این چند زن جذاب، برایتان باورکردنی نیست

پس از وقوع جنایتی در ویلایی در شمال کشور آفاق - مستخدمه خانواده مشرقی - سرگذشت زندگی این خانواده را برای پلیس شرح میدهد میهن مشرقی استاد دانشکده معماری ۲۶ سال به خاطر ،دخترش ،ستاره با همسری که دوستش نداشته زندگی کرده است. پس از درگیری میهن و محسن در حضور دانشجویان میهن بر اثر فشار این ضربه بستری میشود و ستاره پدرش را راضی میکند که از مادر جدا شود. مانی معترف دانشجوی میهن مشرقی است که با خانواده او و ستاره رابطه صمیمانه ای دارد و ستاره به او به چشم همسر آیندهاش نگاه میکند ولی مانی تعلق خاطر عمیقی نسبت به استادش دارد و قصد دارد با او به رغم اختلاف سنی زیاد ازدواج کند و همین سبب میشود تا دختر دست به قتل آنان بزند آن هم در شرایطی که به هم ریخته و عصبی است کارهای بیربط و عجیبی میکند و از شکار حرف میزند.


قاتل هستی مشرقی / هدیه تهرانی /  جرم قتل همسر

باطن هولناک این چند زن جذاب، برایتان باورکردنی نیست

قرمز» یک درام جنایی خانوادگی است که میتوان آن را محصول آزادی های نسبی سینما پس از دوم خرداد دانست همان طور که هدیه تهرانی که همچنان ستاره پرفروغ سینمای ایران است محصول همان دوران .است او برخلاف زنان تا آن موقع سینمای ایران که همواره در چنبره تقدیر گرفتار ،بودند نماینده زنان عصیان گری بود که حق خود را از دنیا می خواهند و برای این مهم از چیزی ابایی ندارند.

او در «قرمز» نقش هستی مشرقی را بازی می کند که به خاطر شوهرش محمدرضا فروتن کارش را رها و خود را وقف زندگی خانوادگی اش کرده؛ اما همسر بدگمانش مدام او را در تنگنا قرار میدهد و مورد آزار و خشونت خانگی است. هستی تصمیم به ترک ناصر میگیرد اما ناصر به او اجازه این کار را نخواهد داد؛ هستی چاره ای ندارد جز این که او را از سر راه خود بردارد و در کمال خونسردی او را به قتل برساند هستی مشرقی یکی از جذابترین قاتلان زن سینمای ایران است.

منبع خبر "برترین‌ها" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.