به گزارش خبرنگار مهر، سید جمال رحمانی قبل از ظهر جمعه در جریان دور دوم سفر استانی هیأت دولت به استان زنجان و در حاشیه میز ارتباطات مردمی نماینده تامالاختیار سازمان بهزیستی، در جمع خبرنگاران، گفت: بیشترین درخواستهای رسیده مربوط به اشتغال، مسکن، درمن و دغدغههای معیشتی جامعه هدف بوده است.
وی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم اقدامات قابل توجهی در خصوص تأمین مسکن و نیز ایجاد اشتغال برای مددجویان انجام گرفته است، اظهار کرد: بیشک مددجویانی که در حوزه کارآفرینی دستی بر آتش دارند، تسهیلات اشتغالزایی خوبی برای آنها در نظر گرفته شده و برای افراد دارای دو معلول نیز تأمین مسکن در اولویت قرار دارد.
این مسؤول با تاکید بر اینکه یکی از رویکردهای جدی سازمان بهزیستی، جلب رضایت مددجویان است، تصریح کرد: یکی از اقداماتی که سازمان برای رسیدن به این مهم انجام داده، برقراری مستمری پشت نوبتیها برای مددجویان بوده است؛ چرا که این اقدام تا حدود زیادی از میزان حضور جامعه هدف به بهزیستی کاسته است.
وی از برقراری مستمری به عنوان یکی از مطالبات جدی جامعه هدف بهزیستی در دور اول سفرههای هیأت دولت به استانها بوده است، ادامه داد: خوشبختانه با تلاشهای صورت گرفته در این سازمان و نیز حمایتهایی که برای اجرایی شدن این طرح انجام شد، امروز مستمریبگیران سازمان بهزیستی در کوتاهترین زمان ممکن نسبت به دریافت مستمری خود اقدام میکنند.
رئیس ستاد پذیرش و گروههای هدف سازمان بهزیستی با بیان اینکه استقرار میز خدمت در استانها قبل از انجام سفرهای استانی هیأت دولت باعث شنیده شدن صدای مددجویان توسط مسؤولان میشود، خاطرنشان کرد: بیتردید تاثیرگزاری دیدارهای چهره به چهره با مددجویان و معلولان و نیز زنان سرپرست خانواده در رفع مشکلات مطرح شده بسیار تاثیرگزار خواهد بود.
رحمانی از زنجان به عنوان یکی از استانهایی که در زمینه شاخصهای عمومی و اختصاصی از جایگاه خوبی برخوردار است، یاد کرد و گفت: معتقدیم استفاده از ظرفیتهای اجتماعی برای تأمین معیشت و ملزومات ضروری زندگی مددجویان از اهمیت زیادی برخوردار است، به همین خاطر خیران میتوانند این سازمان را در امر خدماترسانی به مددجویان یاری دهند.