پویش آجر به آجر با مشارکت بیش از ۷۰۰ هزار نفر

خبرگزاری میزان پنج شنبه 07 اسفند 1399 - 13:02
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اعلام کرد: تاکنون بیش از ۷۰۰ هزار نفر در این پویش مشارکت داشته اند.
خبرگزاری میزان- مهراله رخشانی مهر در بیستمین گفتگوی تخصصی تعلیم و تربیت با مدیران کل نوسازی استان‌ها، با بیان اینکه سرانه فضا‌های آموزشی از ۱.۵ متر مربع در قبل از انقلاب به ۵.۲ متر مربع رسیده است، اظهار کرد: امروز به مرحله‌ای رسیدیم که نیازمند توجه بیشتر به حوزه مکان یابی مدارس هستیم و در این راستا اقداماتی را انجام دادیم و براساس تحولات جمعیتی به سراغ موضوع مکان یابی رفته ایم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سامانه‌ای داریم که امکان مکان یابی و ساماندهی مدارس موجود را می‌دهد، افزود: برای تاسیس مدارس باید اطلاعات فضا‌های موجود و در حال بهره برداری همچنین املاک آموزش و پرورش را در اختیار داشته باشیم.

رخشانی مهر ادامه داد: برای حل موضوع گرفتن اطلاعات از سایر دستگاه‌ها اقدامات خوبی انجام دادیم و تفاهم نامه‌ای با شرکت پست امضا کردیم که گام خوبی است.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: در پویش آجر به آجر بیش از ۷۰۰هزار نفر مشارکت داشته اند، اما وضعیت استان‌ها باهم متفاوت است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با تشریح بسته تحولی استقرار نظام مکان یابی مدارس اظهار کرد: ساماندهی فضا‌های آموزشی، استانداردسازی فرایند مکان یابی و باز تخصیص فضا‌های آموزشی متناسب، تخصیص منابع به مناطق نیازمند در راستای ایجاد عدالت آموزشی، برنامه ریزی میان مدت و بلند مدت برای توسعه فضا‌های آموزشی، تربیتی و ورزشی بر اساس آمایش جمعیتی و هزینه کرد بهینه اعتبارات و موقوفات خیرین مدرسه ساز از جمله اهداف این بسته اجرایی تحولی است.
 
بیشتر بخوانید:
 ۳۰ درصد از کل مدارس ساخته شده توسط خیرین صورت گرفته است

وی افزود: تدوین شاخص‌ها و ضوابط مکان یابی، طراحی و توسعه سامانه حامی برنامه ریزی مکان یابی و انجام پروژه پایلوت از برنامه، از برنامه‌های هدف طراحی نظام مکان یابی و تخصیص فضا‌های آموزشی است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تصریح کرد: پیش بینی جمعیت و تقاضای فضا‌های آموزشی، بروزرسانی شناسنامه فنی فضاها، جمع آوری و آماده سازی داده‌های مکانی و توصیفی و تدوین برنامه آتی توسعه فضا‌های آموزشی در راستای هدف پیاده سازی نظام مکان یابی و تخصیص فضا‌های آموزشی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: ۲۸معیار در قالب ۹ کلاس اصلی از معیار‌های موثر در استقرار فضا‌های آموزشی و در راستای تحقق اهدف نظام مکان یابی تدوین شده است.

رخشانی مهر با تشریح جزئیات سامانه مکان یابی مدارس و نحوه وارد کردن اطلاعات به این سامانه خاطرنشان کرد: در چهار استان زنجان، سمنان، خراسان شمالی و مرکزی فرایند مکان یابی آغاز شده است.

براساس گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی همچنین گفت: در سال ۱۴۰۰حدود ۱۰ استان را انتخاب می‌کنیم و از ابتدای سال فرایند مکان یابی این استان‌ها را آغاز خواهیم کرد

انتهای پیام/

منبع خبر "خبرگزاری میزان" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.