هدست اپل ویژن پرو که بیش از هفت ماه پیش رونمایی شد، حدود سه هفته دیگر عرضه میشود. اپل در حال آمادهسازی پروسه فروش گسترده این دستگاه 3499 دلاری است. فروش این محصول شبیه سایر دستگاههای اپل نیست و کاربران برای خرید با پروسهای وقتگیر روبهرو هستند. فقط دیدن دموی محصول حدود 25 دقیقه طول میکشد!
بلومبرگ در گزارش جدید خود میگوید در دستگاههای قبلی، خریداران نیازی به طیکردن پروسههای طولانی یا دیدن دمو برای خرید نداشتند، اما در مورد هدست جدید وضعیت متفاوت است. برای خرید سایر محصولات اپل، کاربران به فروشگاهها میروند و بعد از بررسی، اقدام به خرید میکنند. اما در مورد ویژن پرو فقط دیدن دموی محصول حدود 25 دقیقه طول میکشد.
اپل با یکی از سختترین چالشهای بازاریابی در تاریخ خود مواجه میشود. عرضه هدست ویژن پرو قرار است از تاریخ 13 بهمنماه آغاز شود. اپل عرضه این دستگاه جدید را طلوع عصر جدیدی میداند. این شرکت انتظار دارد هدست ویژن پرو در ابتدا فروش خوبی داشته باشد، اما پس از آن تقاضا کاهش پیدا کند. درنتیجه به فروشگاههای خردهفروشی گفته شده که فضای بیشتری را برای بخش فروش هدست ویژن پرو اختصاص بدهند. زمانی که آیپاد، آیفون، آیپد و اپل واچ عرضه شد، اپل با سناریوی متفاوتی روبهرو بود.
نمایش دموی فروش هدست اپل ویژن پرو حداقل 25 دقیقه طول میکشد و فروشندگان با پروسهای وقتگیر برای فروش و نمایش این محصول روبهرو هستند. اپل برای آموزش پرسنل فروش خود، ماهها است تلاش میکند و برخی از نمایندگان فروش برای آموزش به کالیفرنیا سفر کردهاند تا در دوره آموزشی فروش این دستگاه شرکت کنند.
این اولینبار است که اپل محصولی را بهفروش میرساند که پروسه فروش آن تا این اندازه وقتگیر است و میتواند خارج از حوصله کاربر باشد. بزرگترین فروشگاههای این شرکت در حال برنامهریزی فروش هستند و مکانهایی برای نمایش دستگاه و دموی آن طراحی شده است.
در هنگام فروش هدست ویژن پرو ابتدا چهره کاربر با برنامهای مشابه فیس آیدی اسکن میشود. در ادامه کاربر با سایر قابلیتهای دستگاه آشنا میشود تا بتواند در مورد خرید آن تصمیمگیری کند. باید دید با توجه به دموی 25 دقیقهای این محصول، کاربران با چه مشکلات دیگری در حین خرید این هدست مواجه خواهند شد.