اسپاتیفای با «جو روگان» قرارداد چندساله جدیدی به ارزش 250 میلیون دلار امضا کرد

دیجیاتو شنبه 14 بهمن 1402 - 18:02
قرارداد آن‌ها شامل مبلغی تضمینی و یک توافقنامه تقسیم درآمد بر اساس فروش تبلیغات می‌شود. The post اسپاتیفای با «جو روگان» قرارداد چندساله جدیدی به ارزش 250 میلیون دلار امضا کرد appeared first on دیجیاتو.

اسپاتیفای با «جو روگان»، کمدین و سازنده پادکست آمریکایی، قرارداد چند ساله جدیدی را امضا کرده است تا بتواند با کمک شهرت او، درآمد تبلیغاتی خود را افزایش دهد.

وال استریت ژورنال در گزارش خود درباره قرارداد چندساله اسپاتیفای با روگان توضیح می‌دهد که ارزش آن تا 250 میلیون دلار تخمین زده شده است و شامل حداقل یک مبلغ ضمانت اولیه و یک توافقنامه تقسیم درآمد بر اساس فروش تبلیغات می‌شود.

جو روگان میزبان یکی از مشهورترین پادکست‌های جهان با نام The Joe Rogan Experience است که از سال 2009 شروع به‌کار کرد. از سال 2020 نیز این پادکست به‌دنبال قراردادی با ارزش 200 میلیون دلار، به‌صورت انحصاری از طریق اسپاتیفای منتشر می‌شود. اکنون اسپاتیفای اعلام کرده که قصد دارد برنامه‌های این پادکست را از طریق پلتفرم‌های دیگر مانند اپل پادکست و یوتوب نیز در دسترس کاربران قرار دهد.

تمدید قرارداد اسپاتیفای با جو روگان

جو روگان در پادکست خود با افراد شناخته‌شده‌ای مانند سیاستمداران و حتی هنرمندان ازجمله «کوئنتین تارانتینو» و «ایلان ماسک» مصاحبه کرده است. شرکت اسپاتیفای که در سوئد مستقر است، با ارائه رویکردهای مبتنی بر تبلیغات در برابر ناشران و سازندگان پادکست، به‌دنبال افزایش درآمد تبلیغاتی پلتفرم خود است. روگن همچنین از چهره‌های برجسته‌ای است که در خصوص همه‌گیری کرونا، شیوه‌نامه‌های بهداشتی دولت‌ها و استفاده از واکسن برای جلوگیری از شیوع کووید-19 اظهارات جنجال‌برانگیزی داشته است. به‌دنبال این اتفاقات خواننده و آهنگ‌ساز «نیل یانگ» و «جانی میچل» اعلام کرده بودند که در اعتراض به نشر اطلاعات غلط درباره واکسن ویروس کرونا آثار خود را از اسپاتیفای حذف می‌کنند.

اسپاتیفای اولین‌بار در سال 2015 پادکست‌ها را به سرویس خود اضافه کرد و از سال 2019 با خرید شبکه‌های پادکست Gimlet Media و Anchor FM و امضای قراردادهای انحصاری با ستاره‌هایی از جمله «باراک اوباما»، رئیس جمهور سابق ایالات متحده، تمرکز زیادی روی این صنعت داشته است. البته غول حوزه استریم از آن زمان، جاه‌طلبی‌های خود را کاهش داده و 200 کارمند Gimlet Media را اخراج کرده است.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.