براساس قوانین جدید اتحادیه اروپا، شرکتهای اینترنتی مانند گوگل، آمازون و وبسایتهای حوزه سفر، موظف به شفافسازی درباره نحوه رتبهبندی نتایج نمایش داده میشوند. این قانون که روز دوشنبه منتشر شد، میتواند شرکتها را در تهیه استراتژی برای بهبود فعالیت در فضای آنلاین یاری کند.
براساس اعلام قانون «شفافیت استانداردسازی رتبهبندی الگوریتمی» توسط مارگارت وستاگر، مدیر بخش دیجیتال اتحادیه اروپا در وبسایت این اتحادیه، پلتفرمهای آنلاین باید فاکتورهایی که در الگوریتمهای رتبهبندی آنها در نتایج جستوجو استفاده میشود را صریحا تعیین کرده و مواردی که با پرداخت هزینه در رتبههای بالای نتایج جستوجو نمایش داده میشوند را مشخص کنند.
این اقدام حاکی از آن است که قانونگذاران اتحادیه اروپا، درحال تدوین قوانینی برای مبارزه با اقدامات گوگل در سوءاستفاده از قدرت خود برای نمایش جستوجوهای خاص در رتبههای بالاتر هستند. پروندهای که از سالها پیش تشکیل شده و در سال 2017 نیز گوگل را متهم به نقض قوانین ضدانحصار و انجام اقدامات جانبدارانه در بازار جستوجوهای آنلاین کرد.
منبع خبر "
دنیای اقتصاد" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.