دستورالعمل انتخاب هیات مدیره شرکت‌های استانی سهام عدالت

مشرق نیوز یکشنبه 10 اسفند 1399 - 12:04
معاون وزیر اقتصاد به ادارات کل امور اقتصادی استان‌های کشور، دستورالعمل مجامع انتخاب اعضای هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت (به تعداد ۵ نفر از بین نامزدهای تایید صلاحیت شده) را ابلاغ کرد.
علت تاخیر در پرداخت وام سهام عدالت چیست؟

به گزارش سرویس بورس مشرق، معاون وزیر اقتصاد در ابلاغیه‌ای به مدیران کل امور اقتصادی و دارایی استان‌ها اعلام کرد، در اجرای ابلاغیه مقام معظم رهبری و تاکیدات ریاست محترم جمهوری و با هدف تکمیل فرایند آزادسازی سهام عدالت مشمولین غیرمستقیم، مجامع عادی به طور فوق‌العاده شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی در اسفندماه برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

دولتی‌ها رئیس مجمع انتخابات سهام عدالت شدند

در این راستا و بر اساس بند ۲ مصوبات مورخ ۱۳۹۹/۱۱/۱۴ جلسه شورای عالی بورس، موضوع تشکیل هیات رئیسه مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی ادارات کل امور اقتصادی و دارایی استان‌ها لازم است با همکاری معاونان هماهنگی امور اقتصادی استانداری مربوطه و حضور نمایندگان اتاق‌های تعاون و بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی نسبت به برگزاری مجامع (به صورت حضوری یا الکترونیکی) شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت آن استان با رعایت ملاحظات زیر اقدام نمایند:

۱- مجامع مزبور در تاریخ ۱۳۹۹/۱۲/۲۰ با هماهنگی و همکاری سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان ناظر و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به عنوان مجری برگزاری و فراهم کننده زیرساخت الکترونیکی مجمع، تشکیل و تلاش شود این اقدام با جلب مشارکت شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان صورت پذیرد. در غیر این صورت مطابق مقررات مربوطه تا روز شنبه ۱۳۹۹/۱۲/۹ نسبت به انتشار آگهی برگزاری مجمع، مطابق الگوی پیوست در روزنامه رسمی و درج در سایت کدال اقدام شود.

۲- دستور کار اصلی این مجامع، انتخاب اعضای هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت (به تعداد ۵ نفر از بین نامزدهای تایید صلاحیت شده) آن استان خواهد بود.

۳- در اجرای مصوبه مورخ ۱۳۹۹/۱۱/۱۴ شورای عالی بورس، ترکیب اعضای هیات رئیسه شامل مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان به عنوان رئیس جلسه، نماینده معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری استان به عنوان دبیرخانه جلسه و نمایندگان اتاق‌های تعاون و بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی به عنوان ناظران مجمع ایفای نقش خواهند نمود.

۴- لازم است اطلاعات اعضا هیات رئیسه، شامل مشخصات فردی، کد ملی و شماره موبایل برای ثبت در سامانه برگزاری مجامع الکترونیک (سامانه دیما) به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی ارسال شود.

۵- فایل تصویری در قالب پاور پوینت یا پی دی اف  به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی ارسال شود.

۶- فایل ویدئو برای بارگذاری در سامانه‌های مربوطه توسط رئیس مجمع، تهیه و به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی ارسال شود.

۷- محل برگزاری مجامع، اداره کل امور اقتصادی و دارایی هر استان خواهد بود. تامین سالن مناسب (نور، سیستم صورت و تهویه) برای حضور هیات رئیسه درنظر گرفته شود.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.