عراق با سرمایهگذاری کلان برای توسعه جنوب که بیش از ۹۰ درصد در تولید ناخالص داخلی این کشور سهم دارد، قصد دارد به سرعت فاو را به قطبی اقتصادی-ترانزیتی درخاورمیانه تبدیل کند. با تکمیل پروژه ۶ میلیارد دلاری شرکت ایتالیایی ویبیلد که پیمانکار دوم آن نیز شرکت کرهای دوو است، بندر جدید فاو بزرگترین بندر خاورمیانه حتی بزرگتر از بندر جبلعلی دبی خواهد شد. بندر فاو با راهآهن جنوبی-شمالی ۱۲۰۰ کیلومتر با قطارهای سریعالسیر با سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت برای ترانزیت کالا و مسافر به فیشخابور، در استان دهوک در اقلیم کردستان، و سپس به شبکه ریلی ترکیه وصل و از آنجا به اروپا میرسد. شرکت ایتالیایی PEG این مسیر را طراحی و شرکت فرانسوی Alstom مجری است. عراق همزمان پروژه کانال خشک را کلید زد که بندر فاو را به بندر مرسین ترکیه و دریای مدیترانه متصل میکند. بازسازی بندر فاو، راهآهن عراق-ترکیه و کانال خشک بخشی از از اَبَرپروژه ۱۷ میلیارد دلاری راه توسعه است؛ پروژهای که با توافق اولیه میان امارات و ترکیه برای دور زدن ایران در حال تکمیل است، میتواند عراق را شریک زمینی-دریایی چین در BRI کند. عراقی که در سال اخیر ماهیانه دستکم ۹.۸ میلیارد دلار درآمد داشته، هم اکنون در جستجوی راهی برای کاهش نیاز به کانال سوئز و البته تنگه هرمز است. حالا تونل زیردریایی در جنوب عراق پیشرفت ۶۰ درصد به عنوان بخشی از راه توسعه است با دو پروژه بندر فاو و کانال خشک سودای پیوند در مسیری تکمیل است و عراقیها ویدیویی از سرعت تکمیل آن برای اجرای ابرپروژهشان رونمایی کردهاند. تصاویر اجرای این پروژه را میبینید.
صال
عراق با سرمایهگذاری کلان برای توسعه جنوب که بیش از ۹۰ درصد در تولید ناخالص داخلی این کشور سهم دارد، قصد دارد به سرعت فاو را به قطبی اقتصادی-ترانزیتی درخاورمیانه تبدیل کند. با تکمیل پروژه ۶ میلیارد دلاری شرکت ایتالیایی ویبیلد که پیمانکار دوم آن نیز شرکت کرهای دوو است، بندر جدید فاو بزرگترین بندر خاورمیانه حتی بزرگتر از بندر جبلعلی دبی خواهد شد. بندر فاو با راهآهن جنوبی-شمالی ۱۲۰۰ کیلومتر با قطارهای سریعالسیر با سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت برای ترانزیت کالا و مسافر به فیشخابور، در استان دهوک در اقلیم کردستان، و سپس به شبکه ریلی ترکیه وصل و از آنجا به اروپا میرسد. شرکت ایتالیایی PEG این مسیر را طراحی و شرکت فرانسوی Alstom مجری است. عراق همزمان پروژه کانال خشک را کلید زد که بندر فاو را به بندر مرسین ترکیه و دریای مدیترانه متصل میکند. بازسازی بندر فاو، راهآهن عراق-ترکیه و کانال خشک بخشی از از اَبَرپروژه ۱۷ میلیارد دلاری راه توسعه است؛ پروژهای که با توافق اولیه میان امارات و ترکیه برای دور زدن ایران در حال تکمیل است، میتواند عراق را شریک زمینی-دریایی چین در BRI کند. عراقی که در سال اخیر ماهیانه دستکم ۹.۸ میلیارد دلار درآمد داشته، هم اکنون در جستجوی راهی برای کاهش نیاز به کانال سوئز و البته تنگه هرمز است. حالا تونل زیردریایی در جنوب عراق پیشرفت ۶۰ درصد به عنوان بخشی از راه توسعه است با دو پروژه بندر فاو و کانال خشک سودای پیوند در مسیری تکمیل است و عراقیها ویدیویی از سرعت تکمیل آن برای اجرای ابرپروژهشان رونمایی کردهاند. تصاویر اجرای این پروژه را میبینید.
منبع خبر "
تابناک" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.