روابط رسانهای یکی از مهمترین فعالیتهای برون سازمانی روابط عمومی است که تاثیرهای زیادی بر معرفی سازمان و برنامهها و اقدامات آن در سطح افکار عمومی و خوشنامی سازمانی دارد و ارزیابی مستمر کمیت و کیفیت آن میتواند سطح کارآمدی روابط عمومی یک سازمان را نشان دهد. از جمله شاخصهای سنجش روابط عمومی فولاد مبارکه در بخش «مدیریت روابط رسانهای» موارد زیر بوده است: راهبرد و برنامه رسانهای (تدوین برنامه سالانه رسانهای شیوه نامهها و دستورالعملهای مختلف اطلاع رسانی) گزارش وضعیت معاشرت رسانهای (نشستهای دوستانه با خبرنگاران، بازدید از رسانهها و…) گزارش وضعیت پاسخگویی به رسانهها (جوابیه اصلاحیه توضیح تأیید و روشنگری افکار عمومی) گزارش بازتاب تولید و انتشار اخبار سازمان در رسانهها (مطبوعات رادیو و تلویزیون، خبرگزاریها، سایتها، شبکههای اجتماعی و…) گزارش وضعیت تولید محتوا برای رسانهها (یادداشت، مقاله، فیلم، اینفوگرافیک، موشن گرافیک و....) گزارش بازتاب حضور و شرکت مدیران ارشد سازمان در رسانهها (کنفرانس خبری، میز گرد و…) گزارش برگزاری و بازتاب سفرهای رسانهای. شایان ذکر است که بیستمین کنفرانس بینالمللی روابطعمومی ایران توسط موسسه کارگزار روابطعمومی (KPRI)، انجمن روابط عمومیایران (IRPRS) انجمن متخصصان روابطعمومی (IAPRS)، و انجمن جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی (IMPRPA) برگزار شد.