به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، مهندس محسن هرمزی امروز سه شنبه با بیان اینکه امروز عملیات احداث یکی از سختترین طرحهای تونلی کشور به جهت شیب منفی خاتمه یافت، گفت: اهمیت تکمیل و بهرهبرداری از طرح توسعه جنوبی خط ۶ مترو وقتی بیشتر مشخص میشود که بدانیم حدود ۱۰ کیلومتر مسیر و ۵ ایستگاه از کل طول مسیر و ایستگاههای این خط، مربوط به همین بخش انتهایی است که از دولت آباد تا شهرری امتداد مییابد.
وی افزود: عملیات حفاری از سال گذشته زمان بیشتری گرفت و امروز شاهد اتمام عملیات ساخت تونل هستیم.
هرمزی در ادامه تصریح کرد: خط ۶ متروی تهران با احتساب بخش توسعه جنوبی آن، در مجموع ۴۲ کیلومتر طول و ۳۲ ایستگاه دارد که از شمال غرب تهران (منطقه کن و کوهسار) آغاز و تا جنوب شرق آن (دولت آباد و شهرری) ادامه دارد.
وی تاکید کرد: برای سال آینده به احداث ایستگاههای مهم محدوه حرم حضرت عبدالعظیم میپردازیم. نقطه پایانی و آغازین این خط با راه آهن ایستگاه تبادلی خواهد داشت و این اهمیت ایستگاه را دوچندان میکند.
مدیرعامل شرکت متروی تهران گفت: دوستان ما در متروی تهران تحریم شدند، اما همچنان به نوکری مردم میپردازیم و این حائز اهمیت است.
هرمزی با بیان اینکه حجم عملیات عمرانی طرح توسعه جنوبی خط ۶ مترو به قیمت روز ۳ هزار میلیارد تومان است، خاطر نشان کرد این دستگاهی که امروز از تونل خارج شد در خط جدید متروی تهران یعنی خط ۹ مورد استفاده خواهد گرفت و بزودی شاهد شروع عملیات عمرانی این خط خواهیم بود.
معاون شهردار تهران در پایان تاکید کرد: شنبه هفته آینده شاهد افتتاح ۳ ایستگاه در خط ۶ هستیم که یک ایستگاه آن تبادلی با خط ۷ خواهد بود