ادعای انتقال روان‌آبها به قنوات متروکه بی‌پایه و اساس است

یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 - 15:26
شهردار یزد با بیان این که در اجرای طرح هدایت آب‌های سطحی، ادعای انتقال روان آب ها به قنوات متروکه بی پایه و اساس است، اظهار کرد: سه مقصد نهایی و خروجی برای این کانال‌ها طراحی شده و به هیچ وجه در اجرای این طرح، آب‌های جمع آوری شده به درون قنوات هدایت نمی‌شود.

«ابوالقاسم محی‌الدینی» با اشاره به این که کانال‌ها و تأسیسات دفع آب‌های سطحی ایجاد شده توسط شهرداری براساس بررسی‌های کارشناسی ایجاد شده است، تصریح کرد: این کانال‌ها، روان آب های شهر یزد را به سه مقصد مسیل مرکزی شهر، محدوده آبخوان سیل بند شاهدیه واقع در جنوب شهر شاهدیه و آبخوان مجاور بوستان محیطی کویر واقع در بلوار نصر هدایت می کنند.

وی افزود: اجرای طرح هدایت آب‌های سطحی در سال جاری متوقف نشده و این طرح در بلوار جمهوری اسلامی، بلوار نصر و بلوار آزادگان در دستور کار شهرداری بوده و در حال اجراست.

شهردار با تأکید مجدد بر این که در اجرای طرح دفع آب‌های سطحی، روان آبها به هیچ عنوان به قنوات متروکه هدایت نمی‌شود، اعلام کرد: تمام تلاش‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر یزد در اجرای این طرح، پیشگیری از مسدود شدن مسیرهای اصلی شهر، احیای مسیل مرکزی و هدایت آب‌های باران به سفره‌های زیرزمینی به صورت امن است تا فضایی شاداب برای شهروندان به دور از مشکلات ناشی از آب‌گرفتگی به وجود آید.

به گزارش ایسنا، این توضیحات شهردار به دنبال چند فرونشست زمین در برخی از معابر اصلی و فرعی شهر یزد و شائبه برخی شهروندان مبنی بر هدایت آبهای سطحی شهر به سمت قنوات متروکه صورت گرفته است.

البته «محمد علی ملک زاده» مدیر کل مدیریت بحران استان در خصوص فرونشست‌های ایجاد شده چهارم اردیبهشت ماه در زمین زیرگذر میدان امام حسین‌(ع) ورودی شهید باهنر به بلوار دانشجو و نیز چهارراه ایرانشهر به خبرنگار ایسنا گفته بود؛ بررسی‌های اولیه از فرونشست میدان امام حسین(ع) نشان از یک مسیر متروکه فاضلاب بوده است.

وی همچنین اعلام کرده بود که فرونشست چهارراه ایرانشهر نیز مرتبط با فرونشست قبلی که در تاریخ ۲۴ فروردین در همین محل حفره‌ای به ابعاد ۶ در ۵ متر و با ارتفاع ۸ متر به دلیل فرونشست بخشی از قنات متروکه در عمق ۱۰ متری زمین ایجاد شده، بوده است.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.