گران ترین پشم جهان چطور تولید می شود؟ / فیلم

یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 - 10:49
رکنا: این پشم به اندازه طلا و پلاتین باارزش است.
گران ترین پشم جهان چطور تولید می شود؟ / فیلم

به گزارش رکنا، پشم Eiderdown یا eider down از اردک Eider Common یک اردک دریایی مهاجر بزرگ می آید. اردک معمولی در امتداد سواحل شمالی سیبری شرقی، اروپا و آمریکای شمالی قرار دارد. تقریباً 85 تا 90 درصد از عیدهای جهان از ایسلند و 10 تا 15 درصد از کانادا می آیند. این پشم گران ترین پشم در جهان است.

برای به دست آوردن این پشم باید به ایسلند بروید و اردکی را پیدا کنید که روی تخم هایش خوابیده است. درواقع اردک ماده تخم ها و بچه هایش را در لانه اش که از این پشم ساخته شده است می گذارد. ایدرداون سبک ترین، نرم ترین و گرم ترین الیاف طبیعی است که روی زمین یافت می شود.

هر بالشی که با این الیاف درست شده باشد حداقل 10 هزار دلار معادل 650 میلیون تومان قیمت دارد. جالب است بدانید که اگر این پشم را در آب فرو ببرید هرگز خیس نمی شود.

منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.