بریتانیا سرمایه‌گذاری مایکروسافت و آمازون در شرکت‌های هوش مصنوعی را بررسی می‌کند

چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - 18:17
رگولاتور بریتانیا از طرف‌های ذی‌نفع دعوت‌ می‌کند تا درباره سرمایه‌گذاری‌های مایکروسافت و آمازون در شرکت‌های کوچک هوش مصنوعی اظهارنظر کنند. The post بریتانیا سرمایه‌گذاری مایکروسافت و آمازون در شرکت‌های هوش مصنوعی را بررسی می‌کند appeared first on دیجیاتو.

سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) همکاری مایکروسافت با شرکت فرانسوی هوش مصنوعی Mistral و همچنین سرمایه‌گذاری آمازون در استارتاپ آنتروپیک را بررسی می‌کند. این رگولاتوری از طرف‌های ذی‌نفع و شخص ثالث دعوت‌ می‌کند تا درباره سرمایه‌گذاری‌های این دو غول فناوری در شرکت‌های کوچک هوش مصنوعی اظهارنظر کنند.

براساس گزارش CNBC، سازمان CMA درواقع به دنبال دیدگاه‌های مختلف درباره شراکت مایکروسافت و آمازون با سازندگان مدل‌های هوش مصنوعی مولد کوچک‌تر هستند. این سازمان بیشتر بر همکاری مایکروسافت با Mistral و استخدام کارکنان سابق Inflection AI توسط این غول فناوری، و همچنین سرمایه‌گذاری آمازون در آنتروپیک متمرکز خواهد بود.

تحقیقات رگولاتوری بریتانیا درباره مایکروسافت و آمازون

CMA تا 9 می (20 اردیبهشت) به‌دنبال نظرات طرف‌های ذینفع است تا بررسی کند که آیا سرمایه‌گذاری‌ها و همکاری این شرکت‌ها قرار است به ادغام آن‌ها منجر گردد یا خیر. دعوت برای اظهارنظر درواقع اولین بخش از فرایند جمع‌آوری اطلاعات است که پیش از آغاز تحقیقات رسمی فاز 1 توسط رگولاتور بریتانیایی انجام می‌شود.

مایکروسافت اخیراً 16 میلیون دلار در Mistral سرمایه‌گذاری کرده؛ این استارتاپ فرانسوی توسط کارمندان سابق متا و دیپ‌مایند گوگل تأسیس شده است. درهمین‌حال آمازون در شرکت هوش مصنوعی آنتروپیک سرمایه‌گذاری کرده است. البته پیش‌تر آمازون گفت که سهام اقلیت را در آنتروپیک حفظ خواهد کرد و در هیئت مدیره صندلی نخواهد داشت.

از سوی دیگر، مایکروسافت با این امر که قراردادش با Mistral و استخدام‌هایش از Inflection به منزله ادغام است، مخالفت کرد. سخنگوی مایکروسافت در بیانیه‌ای گفت: «ما مطمئن هستیم که شیوه‌های تجاری رایج مانند استخدام استعدادها یا سرمایه‌گذاری جزئی در یک استارتاپ هوش مصنوعی باعث ارتقای رقابت می‌شوند و با ادغام یکسان نیستند.»

سخنگوی آمازون نیز گفته است: «برخلاف شراکت بین دیگر استارتاپ‌های هوش مصنوعی و شرکت‌های بزرگ فناوری، همکاری ما با آنتروپیک شامل سرمایه‌گذاری محدود است و به آمازون نقش مدیر هیئت‌مدیره یا ناظر نمی‌دهد و همچنان آنتروپیک مدل‌های خود را روی چندین ارائه‌دهنده فضای ابری اجرا خواهد کرد.»

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.