۷۲۱آموزش دهنده در حوزه سوادآموزی کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند

دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 13:34
یاسوج- رییس سوادآموزی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال تحصیلی جاری ۷۲۱ آموزش دهنده در حوزه سوادآموزی کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، فریبا زرافشان ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: برای کاهش نرخ بی سوادی، رویداد روستای باسواد اجرا و ۱۰ هزار و ۹۶ نفر در ۸۱۸ کلاس درس تحت پوشش طرح‌های نهضت سوادآموزی قرار گرفتند.

وی بیان داشت: با تشکیل شورای سواد یار روستا این طرح نقش مهمی در کیفیت بخشی به سوادآموزی دارد و اجرای طرح شناسایی کوچه به کوچه، محله به محله و روستا به روستا نیز از دیگر طرح‌های مهم برای افزایش نرخ باسوادی در برخی نقاط است.

زرافشان تصریح کرد: دولت در کنار سوادآموزی برنامه‌های دیگری برای افزایش سواد اجتماعی جامعه هدف در دست اجرا دارد که طرح خواندن با خانواده، حلقه‌های کتابخوانی و آموزش عملی نماز از جمله این برنامه‌های تکمیلی دولت برای سوادآموزان است و مسابقات علمی و کار با رایانه نیز برای برای شرکت کنندگان در دوره تحکیم اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: نرخ باسوادی جمعیت استان در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ ساله، بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ به ۹۲ درصد رسید و مطابق با برآورد سال ۱۴۰۰ به بالای ۹۵ درصد رسیده است.

زرافشان افزود: نرخ باسوادی در استان با هشت دهم درصد افزایش نسبت به سال گذشته به ۹۸.۸ درصد رسیده است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.