شهید مطهری از اساتید حوزه تربیت بود

سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 - 21:57
مسؤل نمایندگی ولی فقیه سپاه قدس گیلان با بیان اینکه علامه مطهری یکی از اساتید عرصه تربیت است، گفت: علما، شهدا، مجاهدین و رزمندگان ما به پیروی از پیامبر و ائمه در مسیر اسلام طی طریق کردند و هر کس در این راه قرار گرفت یقینا به سعادت خواهد رسید و استاد شهید مرتضی مطهری یک نمونه از این افراد بود.

حجت الاسلام احسان الله محمدی امروز سه شنبه، ۱۱ اردیبهشت ماه در همایش سالروز شهادت استاد شهید مطهری و هفته عقیدتی سیاسی سپاه و بسیج که در سالن اجتماعات اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در بندرانزلی برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد مطهری، اظهار کرد: علامه شهید مرتضی مطهری؛ مجاهد فی سبیل الله، عارف فیلسوف و فقیه عالی قدر و یکی از اساتید عرصه تربیت است.

وی با بیان اینکه برخی فلاسفه و روانشناسان تربیت را در به مثابه ابنیه و ساختمان سازی در نظر گرفته‌اند، افزود: از این منظر جامعه سازی و انسان سازی همانند ساختمان سازی است که مواد مرغوب و مهندس شایسته و لایق نیاز دارد تا در کنار هم یک بنای مستحکم و زیبا به ثمر بنشیند.

شهید مطهری از اساتید حوزه تربیت بود

حجت الاسلام محمدی با تاکید بر اینکه در بحث تربیت نیز برای داشتن جامعه سالم و ایده آل به محتوا و متن به عنوان مواد همچنین به مربی آگاه و کاربلد نیاز داریم، گفت: اسلام به عنوان محتوا و متنی که پیامبر اکرم از جانب خداوند آورده، بی‌نظیر و بی‌بدیل است همچنین مهندسی آن توسط نبی مکرم اسلام، بی‌نظیر بوده است. لذا هر شخصیتی که در این مکتب تربیت پیدا کند راهش درست و بی بدیل خواهد بود چون از خود چیزی نمی گوید و حرف و راه خدا را در پیش دارد.

مسؤل نمایندگی ولی فقیه سپاه قدس گیلان با اشاره به گسترش اسلام علی رغم همه توطئه‌های دشمنان از ابتدا تا به امروز، تصریح کرد: قرآن به عنوان کلام الهی همچنین سیره ائمه اطهار به مثابه مواد عالی تربیتی در اختیار ما قرار دارد و باید مربیان امروز با استفاده از این محتوای غنی و به شایستگی، ساختمان اسلام را بالا ببرند.

شهید مطهری از اساتید حوزه تربیت بود

حجت الاسلام محمدی تاکید کرد: علما، شهدا، مجاهدین و رزمندگان ما به پیروی از پیامبر و ائمه در مسیر اسلام طی طریق کردند و هر کس در این راه قرار گرفت یقینا به سعادت خواهد رسید و استاد شهید مرتضی مطهری یک نمونه از این افراد بود.

همچنین در این مراسم حجت الاسلام مرتضی علیزاده، مسؤل عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه بندرانزلی ضمن تسلیت سالگرد شهادت استاد مطهری و تبریک هفته معلم همچنین هفته عقیدتی سیاسی سپاه و بسیج، اظهار کرد: شناخت ابعاد شخصیتی استاد مطهری نیاز به دانش و معرفت دارد و شخصیت‌های بزرگ از جمله امام خمینی(ره) و علامه طباطبایی می تواند مقام شهید مطهری را آنگونه که شایسته است بشناسند.

مسؤل عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه بندرانزلی تاکید کرد: امروز هر کدام از ما باید در ویژگی های بزرگان بیشتر دقت و مطالعه کرده و سجایای اخلاقی آنها را سرلوحه زندگی فردی و اجتماعی خود قرار دهیم.

وی با بیان اینکه روحیه معنوی، اسلام شناسی، انقلابی بودن شهید مطهری نه فقط برای معلمان و طلاب بلکه برای همه اقشار جامعه الگوی حسنه است، افزود: رمز موفقیت آیت الله مطهری در ارتباط با خدا بود و کسی که به خدا وصل شود دیگران را نیز به خدا متصل می کند.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.