قابلیت Undo توییتر امکان ویرایش توییت در فرصتی کوتاه را می‌دهد

دیجیاتو جمعه 15 اسفند 1399 - 17:09
توییتر مدت‌هاست در برابر ارائه ویژگی ویرایش توییت‌ها مقاومت می‌کند اما حالا سرگرم توسعه قابلیتی به نام Undo است که به کاربر اجازه می‌دهد تا چند ثانیه پس از کلیک روی ارسال، متن را اصلاح کند. به گفته «جین منچون ... The post قابلیت Undo توییتر امکان ویرایش توییت در فرصتی کوتاه را می‌دهد appeared first on دیجیاتو.

توییتر مدت‌هاست در برابر ارائه ویژگی ویرایش توییت‌ها مقاومت می‌کند اما حالا سرگرم توسعه قابلیتی به نام Undo است که به کاربر اجازه می‌دهد تا چند ثانیه پس از کلیک روی ارسال، متن را اصلاح کند.

به گفته «جین منچون وونگ» که به دلیل فعالیت در زمینه مهندسی معکوس بسیار مشهور است، توییتر مشغول کار روی ویژگی جدیدی به نام «Undo » است. با وجود این ویژگی کاربران این امکان را دارند که حتی پس از کلیک روی دکمه ارسال، متن را در زمانی بسیار کوتاه ویرایش کنند. بنابراین کاربران این فرصت را دارند تا قبل از دیده شدن توییت خود توسط سایر کاربران، آن را ویرایش کنند.

باید به این نکته اشاره کرد که تایمر این ویژگی دوام زیادی ندارد، بنابراین تشخیص تمام خطاهای دستوری و املایی توییت‌ها نیاز به عملکرد سریع کاربران دارد. همچنین باید به این نکته توجه کرد که پس از پایان زمان دیگر نمی‌توانید توییت‌ها خود را تصحیح و ویرایش کنید. در صورت اتمام این فرصت کوتاه کاربران برای اصلاح اشتباه چاره‌ای جز حذف توییت یا اصلاح آن در بخش کامنت‌ها ندارند.

ویژگی بازگردانی ارسال توییت‌ها در حال حاضر در مرحله توسعه خود قرار دارد و هنوز برای عموم کاربران توییتر در دسترس نیست. زمان ارائه این ویژگی از سوی توییتر هنوز مشخص نیست اما وونگ نیم‌نگاهی از این این ویژگی را در گزارش خود ارائه کرده است.

همانطور که در تصویر ارائه شده از این ویژگی مشخص است تایمر و گزینه‌ «بازگردانی» در کنار جمله‌ «توییت شما ارسال شد» دیده می‌شود. دکمه بازگردانی به عنوان یک نوار پیشرفت ظاهر شده که به نظر می‌رسد مدت زمان باقیمانده برای ویرایش توییت تا قبل از ارسال را به کاربران نشان می‌دهد.

شاید این گزینه دقیقا همان چیزی که کاربران توییتر درخواست کرده‌اند نباشد اما با این وجود همچنان به کاربران امکان ویرایش و اصلاح توییت‌های خود را می‌دهد و از ارسال‌ توییت‌های غلط جلوگیری می‌کند.

توییتر پیش از این دو ویژگی دیگر خود به نام‌های Super Follows و Communities را برای درآمدزایی از دنبال‌کنندگان و ایجاد گروه معرفی کرده بود.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

بیشتر بخوانید