امکان حصول ۱۰۰ میلیارد دلار از محل بهینه سازی مصرف انرژی

صدا و سیما شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 10:54

امکان حصول ۱۰۰ میلیارد دلار از محل بهینه سازی مصرف انرژی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، رمضانعلی سنگدوینی با اشاره به ضرورت توجه ویژه به مسئله ناترازی انرژی در مجلس دوازدهم، گفت: اقدامات خوبی همچون پرده‌برداری از گواهی صرفه‌جویی گاز در شرکت ملی گاز در دولت دوازدهم انجام شده است، چراکه براساس این گواهی افرادی که در انرژی صرفه‌جویی کرده‌اند، می‌توانند میزان صرفه‌جویی خود را در بورس برده و به فروش برساند. نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین طبق گفته وزیر نفت، میلیارد‌ها تومان درآمد حاصله از صرفه‌جویی مردم نیز یا به حساب آنها واریز می‌شود یا با دادن تخفیف روی قبض آنها محاسبه خواهد شد، بنابراین مشارکت مردم در جهش تولید برای خود آنها آورده دارد.

وی افزود: تفاهم‌نامه‌ای نیز میان شرکت ملی گاز ایران و یکی از صنایع تولیدکننده بخاری با هدف تولید ۴ میلیون بخاری دارای بازدهی بالا منعقد شده است تا از هدررفت انرژی جلوگیری شود. مهمترین اولویت کمیسیون انرژی مجلس دوازدهم نیز بهینه‌سازی مصرف انرژی است. در این راستا اصلاح زیرساخت‌های حوزه انرژی در نیروگاه‌ها، پنل‌ها، افزایش نیروگاه‌های تجدیدپذیر و استخراج بیشتر نفت و گاز بسیار ضروری است.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: پیش بینی می‌شود بهینه‌سازی مصرف انرژی سالانه ۱۰۰ میلیارد دلار برای ما درآمد به همراه داشته باشد. همچنین ایجاد تنوع سوختی در کشور با افزایش جایگاه‌های سوخت ال. پی. جی و سی. ان. جی می‌تواند به کاهش مصرف بنزین کمک شایانی کند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.