به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، شهریار افندیزاده در حاشیه بازدید از روند پیشرفت طرح احداث پارکینگ طبقاتی هوشمند شهید بغدادی و ضمن دیدار با غلامرضا شنگی شهردار منطقه ۲۰ با اشاره به تقاضای سفرها و حجم بالای ترددها و نیاز روزافزون به تامین امکانات اولیه و زیربنایی در این منطقه گفت: یکی از اهداف اصلی در این منطقه توسعه حمل و نقل همگانی و روان سازی ترافیک است که با توجه به بررسی عملکرد شهرداری منطقه ۲۰، در اصلاح هندسی گرههای ترافیکی تلاش قابل توجهی انجام شده است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران افزود: در مطالعات جامع برقی سازی شهر تهران مقرر شده است که به پایانههای تاکسی و اتوبوسرانی برای استقرار ایستگاههای شارژ اولویت داده شود؛ لذا در شهرداری منطقه ۲۰، با توجه به بازدیدی که از منطقه صورت گرفت، پایانههای مناسبی برای استقرار ایستگاههای شارژ وجود دارد که در صورت تامین برق میتواند در آینده جهت خودروهای برقی حمل و نقل همگانی پشتیبانی مناسبی داشته باشد؛ بنابراین مکانیابی ایستگاههای شارژ تاکسی و اتوبوس با اولویت در پایانههای حمل و نقل همگانی در شهرداری منطقه ۲۰ و سایر مناطق شهرداری تهران در مطالعات جامع برقی سازی شهر تهران مدنظر قرار میگیرد.
آقای افندیزاده با اشاره به اهمیت رضایت شهروندان از فعالیتهای انجام شده در باره تاثیر اطلاع رسانی فعالیتهای انجام شده در محورهای مرتبط با شبکه معابر و ترافیک که در هر منطقه به صورت ویژه در حال انجام است، نیز تاکید کرد.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران گفت: معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه ۲۰ با نگاه منطقهای یا فرامنطقهای و شبکهای ملزم به طرح موضوعات مرتبط با منطقه در کمیته شبکه معابر یا شورای ترافیک شهر تهران است که بدیهی است این طرحها در راستای پیشگیری از ترافیک سنگین در منطقه یا انتقال بار ترافیک به مناطق همجوار و در نهایت ارتقاء سطح خدمات دهی به شهروندان لازم الاجرا است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران به اجرای طرحهای مهم و کلیدی همچون احداث رینگ حرم مطهر شاه عبدالعظیم حسنی اشاره کرد و افزود: اجرای این طرح مستلزم انجام مطالعات کامل ترفیکی و طرح نتایج آن جهت تصمیم گیری در شورای ترافیک شهر تهران است، که این امر پس از مثبت بودن نتایج عارضهسنجی ترافیکی و بررسی تمامی جوانب آن و تایید در شورای ترافیک شهر تهران، به منظور اجرا، ابلاغ خواهد شد.
افندیزاده با اشاره به اهمیت اجرای طرحهای ترافیکی در منطقه ۲۰ و به خصوص مسیرهای منتهی به حرم مطهر با توجه به برگزاری مراسمات بزرگ ملی و مذهبی در جوار حرم مطهر عبدالعظیم حسنی، مانند راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی (ع) افزود: بازسازی و مرمت مسیرهای منتهی به حرم مطهر با نصب و مرمت بیش از ۹۰ قطعه کاشن تانک، ۳۲۰ استوانه ترافیکی، ۵۰ شاخه گاردریل و خط کشی بیش از ۲۳ کیلومتر مسیر رفت و برگشت در بزرگراههای امام علی و شهید آوینی در ماههای گذشته، انجام شده است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با اشاره به وجود سه پایانه اصلی شهر ری، جوانمرد قصاب و دولت آباد در نزدیکی ایستگاههای مترو گفت: ساخت و توسعه پارک سوارها و دسترسی آسان مسافران به ایستگاههای حمل و نقل همگانی و دسترسی به مناطق مختلف شهری از مهمترین برنامههای سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، با هدف کاهش استفاده از خودروی شخصی و افزایش مطلوبیت سفر با حمل و نقل همگانی و تشویق شهروندان به استفاده از آن، است.
آقای افندیزاده خاطر نشان کرد، با توجه به وسعت منطقه ۲۰ شهرداری تهران و همجواری با حرم مطهر حضرت شاهعبدالعظیم حسنی، مطالعات عارضه سنجی و ساماندهی پارک حاشیهای نیز در این منطقه به زودی کلید خواهد خورد که ساماندهی شبکه معابر اصلی، کاهش تخلفات و پاسخگویی به نیاز تقاضای جای پارک خودرو در نزدیکی نقاط تجاری، اداری و آموزشی از مهمترین تاثیرات اجرای ساماندهی پارک حاشیهای در منطقه است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران ضمن بازدید از روند پیشرفت طرح احداث پارکینگ طبقاتی هوشمند شهید بغدادی، خواستار تسریع عملیات اجرایی طرح متناسب با نیاز شهروندان ساکن در این منطقه به فضای پارکینگ شد.