به گزارش ایرنا، اکبر بهنامجو روز شنبه در بازدید از اجرای ریلگذاری راهآهن اردبیل اظهارکرد: مسیر ریلگذاری بسیار روان شده و اگر تامین مالی شود عملیات ریلگذاری جهش خوبی مییابد.
استاندار اردبیل گفت: بانک ملی در سفر رئیسجمهوری ۴۰۰ میلیارد تومان به مبلغ ۷۵۰ میلیارد تومان قبلی اضافه کرد و در مجموع ۱۱۵۰ میلیارد تومان از محل فاینانس بانک ملی به این پروژه اختصاص مییابد.
وی افزود: برغم فشارهایی که بر پروژه حادث است از جمله افزایش قیمت مصالح و تجهیزات ولی کارگاهها با جدیت کار را ادامه دادند.
بهنامجو اضافه کرد: علاوه بر منابع مالی بانک ملی، از تخصیص بودجه نیز به این پروژه بهرهمند میشویم که همه مصمم هستند که در سال ۱۴۰۰ این پروژه به بهرهبرداری برسد.
وی ادامه داد: سفر دکتر موسوی عضو هیات مدیره بانک ملی به اردبیل به منظور بازدید از پروژه و بررسی مسائل و مشکلات موجود اتفاق افتاد تا باقیمانده مانده مبلغ بانک ملی را پرداخت کنند که با پرداخت این اعتبار، اجرای پروژه با سرعت به جلو میرود.
استاندار اردبیل گفت: پروژه جایی رسیده که بیشتر برای ادامه کار به خرید سیمان ، میلگرد و مصالح نیاز دارد و باید منابع مالی لازم تامین شود و حضور تیم بانک ملی بسیارامیدوار کننده است و با همکاری همدیگر شاهد افتتاح این پروژه در سال آتی خواهیم بود.
عضو هیات مدیره بانک ملی ایران نیز گفت: با تلاش استاندار اردبیل و سازمان برنامه و بودجه کشور تاکنون نزدیک به ۹۰۰ میلیارد تومان از محل بانک ملی بصورت فاینانس داخلی به پروژه زیرساختی راهآهن میانه به اردبیل اختصاص یافته است.
موسوی اظهارکرد: در شرایط تحریمی و وضعیت حاکم اقتصادی بانک ملی مشارکت خوبی برای اجرای پروژههای زیرساختی در سطح کشور داشته که مهمترین این پروژهها ابر پروژه راهآهن میانه به اردبیل است.
وی با بیان اینکه با تکمیل و بهرهبرداری این پروژه دغدغه بزرگ مردم اردبیل تحقق مییابد، اظهارامیدواری کرد: با تکیه بر علم مهندسی کشور ، پیگیریهای تیم اقتصادی استانداری و تامین نیاز مالی این پروژه در نیمه اول سال۱۴۰۰ به بهرهبرداری میرسد.
عضو هیات مدیره بانک ملی ایران اظهارامیدواری کرد: با استفاده از ظرفیت قانونی بانک ملی و شبکه بانکی کشور طبق بررسیهای انجام شده در بازدید از پروژه، تامین اعتبار و منابع لازم برای سال آینده مورد توجه قرار میگیرد.
وی با اشاره به اینکه این پروژه در آستانه بهرهبرداری قرار گرفته است، تصریح کرد: اتفاق مبارکی که در این پروژه صورت گرفته از ۲۰۰ کیلومتری که برای ریلگذاری آماده شده از مصالح و ریل بومی استفاده میشود و تمام تجهیزات و مصالح این مسیر توسط مهندسان و کارخانههای داخلی طراحی و تامین شده است.
موسوی افزود: امیدواریم با تمام تلاشی که با همکاری و وحدت همگانی صورت گرفته سال آینده شاهد افتتاح این پروژه باشیم.