سامسونگ استارتاپ Oxford Semantic را برای ارتقاء قابلیت‌های هوش مصنوعی خود تصاحب می‌کند

دیجیاتو پنج شنبه 28 تیر 1403 - 09:04
این استارتاپ با فناوری گراف دانش (Knowledge Graph) خود شناخته می‌شود که می‌تواند تجربیات کاربری «فوق‌العاده شخصی‌سازی‌شده‌ای» را ارائه می‌کند. The post سامسونگ استارتاپ Oxford Semantic را برای ارتقاء قابلیت‌های هوش مصنوعی خود تصاحب می‌کند appeared first on دیجیاتو.

سامسونگ اعلام کرد که با خرید استارتاپ مستقر در بریتانیا Oxford Semantic Technologies موافقت کرده است. این استارتاپ با فناوری گراف دانش (Knowledge Graph) خود، می‌تواند قابلیت‌های هوش مصنوعی سامسونگ را متحول کند.

براساس گزارش ZDNET، غول مستقر در کره جنوبی می‌گوید که ترکیب این فناوری با هوش مصنوعی روی دستگاه آن که در سری گلکسی اس 24 مورد استفاده قرار می‌گیرد، تجربیات کاربری «فوق‌العاده شخصی‌سازی‌شده‌ای» را ارائه می‌کند در حالی که داده‌های شخصی امن باقی می‌مانند. جزئیات این معامله مانند قیمت آن به اشتراک گذاشته نشده است.

فناوری گراف دانش چیست و چگونه هوش مصنوعی سامسونگ را ارتقاء می‌دهد؟

سامسونگ و Oxford Semantic Technologies

سامسونگ می‌گوید که فناوری گراف یا نمودار دانش، اطلاعات را مانند شبکه‌ای به هم پیوسته از ایده‌های مرتبط ذخیره می‌کند و داده‌ها را درست مانند نحوه کسب، یادآوری و استدلال دانش توسط انسان‌ها، پردازش می‌کند.

غول کره‌ای می‌گوید که این فناوری درک نحوه استفاده مردم از محصولات و خدمات آن را افزایش می‌دهد و بازیابی سریع اطلاعات و ارائه پیشنهادات را امکان‌پذیر می‌کند.

شرکت Oxford Semantic Technologies سال 2017 تأسیس شد و فناوری خود را در قالب موتورهای هوش مصنوعی با نام RDFox ارائه می‌کند که می‌توان آن‌ها را برای تقویت قابلیت‌های هوش مصنوعی روی دستگاه به کار گرفت. سامسونگ همچنین اعلام کرده که از سال 2018 در حال همکاری با این استارتاپ بوده است.

نمودارهای ارائه‌شده توسط این موتورها اطلاعات و زمینه مربوطه را در میان سرویس‌ها و برنامه‌های مختلف ادغام می‌کند و سپس سامسونگ می‌تواند با کسب اطلاعات بیشتر درباره ترجیحات و استفاده کاربران، تجربه‌ای را ایجاد کند که برای آن‌ها طراحی شده است. سامسونگ قصد دارد که این موتور را به گوشی‌های موبایل، تلویزیون‌ها و لوازم خانگی خود اضافه کند.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.