جریمه بزرگترین شرکت مخابراتی انگلیس به علت کوتاهی در خدمات رسانی

صدا و سیما دوشنبه 01 مرداد 1403 - 15:12

جریمه بزرگترین شرکت مخابراتی انگلیس به علت کوتاهی در خدمات رسانی

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از لندن، شرکت مخابراتی بی تی (BT که یکی از صد شرکت برتر در بورس لندن است چهارم تیر ماه پارسال به مدت ۱۰ ساعت دچار اختلال در اتصال تماس‌های اضطراری مردم با ۹۹۹ که شماره مربوط به این خدمات است مقصر شناخته و این شرکت که در انگلیس ۱۸ میلیون مشترک دارد جریمه شد. 
آفکام نهاد ناظر در انگلیس اعلام کرد این اختلال موجب شد ۱۴ هزار تماس با اورژانس برقرار نشود و پس از پیگیری و درخواست پاسخ ازاین شرکت معلوم شد که این غول مخابراتی " آمادگی کافی برای پاسخ به این مشکل نداشت و "به طرز تاسف باری از مسئولیت‌های خود کوتاه آمد. "
به نوشته رسانه دولتی انگلیس بی بی سی، سوزان کاتر، مدیر اجرای آفکام، گفت: "توانایی تماس با خدمات اضطراری می‌تواند به معنای تفاوت بین مرگ و زندگی باشد، بنابراین در صورت بروز هر گونه اختلال در شبکه آنها، ارائه دهندگان باید آماده پاسخگویی سریع و موثر باشند. "
سخنگوی شرکت بی تی نیز با ابراز تاسف از مشکل ایجاد شده گفت: یافته‌های آفکام را می‌پذیرد و اقداماتی را برای "جلوگیری از تکرار آن" انجام داده است.
شرکت بی تی ۱۷۸ سال پیش تاسیس شد و هم اکنون در حدود ۱۸۰ کشور جهان فعال است. گردش مالی این شرکت پارسال ۲۰.۵ میلیارد پوند اعلام شد.

 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.