تبلیغ از اهمیت والایی برخوردار و از افتخارات حوزه است

خبرگزاری مهر سه شنبه 13 شهریور 1403 - 13:04
قم- مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: تبلیغ از اهمیت والایی برخوردار است ضمن اینکه طرح جامع تبلیغ و کانون‌های عظیم تبلیغی از افتخارات حوزه محسوب می‌شود که نیازمند گسترش و توسعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علیرضا اعرافی پیش از ظهر سه شنبه در جلسه شورای مدیران مدارس علمیه قم اظهار کرد: فعالیت‌های حوزه علمیه فرا علمی و دانشی است و نیاز به انگیزه مضاعف دارد، بنابراین ما باید برای پیشرفت و توسعه برنامه‌ها بازشناسی داشته باشیم.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بیان کرد: هدفمندی، رتبه بندی و پایش ظرفیت‌های مدارس علمیه ضمن ارتقا آنها حائز اهمیت است که باید در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: برای تقویت و ارتقا امر آموزش و پژوهش مصوب شده تا اساتید به صورت تمام وقت در مدارس علمیه فعالیت کنند و همچنین برگزاری دروس پایه‌های پنجم و ششم در فضای حرم بانوی کرامت و فیضیه موثر خواهد بود، چراکه موجب حفظ ارتباط طلاب با حرم و فیضیه می‌شود.

عضو فقهای شورای نگهبان عنوان کرد: تبلیغ از اهمیت والایی برخوردار است ضمن اینکه طرح جامع تبلیغ و کانون‌های عظیم تبلیغی از افتخارات حوزه محسوب می‌شود که نیازمند گسترش و توسعه است.

آیت الله اعرافی ادامه داد: مراکز و انجمن‌های حوزوی نیز می‌بایست توسعه پیدا کنند، ضمن اینکه برای تحقق این امر نقشه جامعی تدوین شده است.

وی با بیان اینکه به واسطه اهمیت حضور طلاب در سطح مساجد، سعی بشود تا طلاب در مساجد منتهی به مدارس حضور داشته باشند، تصریح کرد: تقویت ارتباط حوزه علمیه با سطح بین المللی بسیار اهمیت دارد و به نحوی هویت ساز است و فصل جدیدی در روابط ما با ادیان دیگر خواهد بود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور خاطرنشان کرد: آشنایی طلاب با تاریخ انقلاب اسلامی، حوزه علمیه و غرب بسیار اهمیت دارد که باید در امر آموزش حاصل شود.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.