افت فروش تویوتا در ژاپن و چین

دنیای اقتصاد یکشنبه 13 آبان 1403 - 08:42
ایسنا: فروش تویوتا موتور در ژاپن و چین با وجود تقاضای زیاد برای خودروهای هیبریدی در آمریکای شمالی، کاهش یافت. این شرکت در تلاش است مجموعه‌ای از چالش‌ها، ازجمله افزایش رقابت برندهای خودروهای الکتریکی، رسوایی‌های داخلی و فراخوان‌های خارج از کشور را از بین ببرد.این شرکت اعلام کرد تولید جهانی در ماه سپتامبر با 8.5درصد کاهش نسبت به سال قبل، به ۹۴۹هزار و ۵۸۳دستگاه رسید. فروش در همان ماه ۸درصد کاهش یافت و به ۹۲۳هزار و ۳۱۱دستگاه رسید.

فروش تویوتا در ژاپن در سال جاری بین ژانویه تا سپتامبر تقریبا ۱۷درصد کاهش یافت که عمدتا به دلیل فراخوان‌های داخلی خودروی پریوس هیبریدی این خودروساز همراه با رسوایی‌های مختلف مربوط به گواهینامه‌های ایمنی جعلی خودرو بود. تولید در چین با توجه به رقابت شدید بی‌وای‌دی و سایر برندهای محلی در همان دوره تقریبا ۱۸درصد کاهش یافت. برترین خودروساز جهان همچنان به از دست ‌دادن جایگاه خود در بزرگ‌ترین بازار خودروهای سواری ادامه می‌دهد.طبق گزارش رویترز، صادرات تویوتا در چین ۳۴.۹درصد و در ایالات‌متحده ۳۴.۳درصد کاهش یافته است، اگرچه در تمام سال تاکنون ۱۰.۱درصد افزایش یافته است.

منبع خبر "دنیای اقتصاد" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.