ب ام و ۲۸۰۰؛ داستان یک شاهکار که خرابش کردند، اما "ب ام و" آن را احیا کرد (تصاویر)

فرارو چهارشنبه 16 آبان 1403 - 03:48

در دنیای خودرو‌های کلاسیک، گاهی اوقات با نمونه‌هایی خاص و تک‌ساخت مواجه می‌شویم که داستان جالبی برای روایت کردن دارند. یکی از این خودروها، ب ام و ۲۸۰۰ جی تی اس مدل ۱۹۶۹ است.

به گزارش عصرایران، این خودرو که در اصل بر پایه ب ام و E۹، ۲۸۰۰ CS ساخته شده بود، توسط طراح ایتالیایی، پیترو فروآ، به طور کامل بازطراحی شد. طراح با حفظ شاسی اصلی، بخش بیرونی را به یک کوپه‌ی فست‌بک اسپرت تبدیل کرد. جلوپنجره‌ی زاویه‌دار و چراغ‌های عقب‌رفته از لبه‌ی کاپوت، از ویژگی‌های ظاهری قابل توجه این مدل بودند.

با وجود حضور در نمایشگاه‌های مختلف اتومبیل، بی‌ام‌و استقبال کافی برای تولید انبوه را از این خودرو دریافت نکرد و ۲۸۰۰ GTS تنها در یک نسخه ساخته شد.

این خودروی خاص در سال ۱۹۷۱ به مالکی در بارسلونا فروخته شد و در طول سال‌ها، بار‌ها دست به دست شد. مالکان مختلف رنگ بدنه را تغییر دادند، موتور را تعویض کردند و یک سانروف نیز روی آن نصب شد.

در نهایت، در سال ۲۰۰۰ این خودرو در هلند برای فروش گذاشته شد و بخش “کلاسیک ب ام و ” آن را خریداری کرد. پس از یک پروسه‌ی مرمت‌سازی دو ساله، رنگ بدنه‌ی خودرو با استفاده از یک تکه‌ی کوچک رنگ اصلی که در زیر درب باک سوخت پیدا شده بود، به حالت اولیه بازگردانده شد. سانروف نیز حذف و سقف فولادی اصلی جایگزین آن شد. همچنین موتور کاربراتوری M۳۰ نیز به خودرو بازگردانده شد.

این داستان، گوشه‌ای از تلاش و علاقه‌ی ب ام و برای حفظ میراث خود را به نمایش می‌گذارد و نشان می‌دهد که چطور یک خودروی تک‌ساخت خاص، می‌تواند دوباره به شکوه‌ی اولیه‌اش بازگردد.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.