در دیدار وزیران خارجه ایران و جمهوری آذربایجان چه گذشت؟

خبرآنلاین چهارشنبه 19 آذر 1399 - 17:11
«جیحون بایراموف» وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان که به کشورمان سفر کرده است با دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرآنلاین، وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار ضمن خوش آمد گوئی به وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان، از پیشرفتهای صورت گرفته در مسیر آتش بس و توافق صلح و همچنین رفع اشغال اراضی جمهوری آذربایجان استقبال کرد.

ظریف همچنین با تشریح سیاستهای اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال منطقه قفقاز مبتنی بر حسن همجواری، بر حل و فصل دائمی بحران از طریق گفتگو و راه حل سیاسی  تاکید نمود.

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز ضمن تسلیت مجدد شهادت شهید فخری زاده و محکوم ساختن این اقدام تروریستی، از مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در طول این بحران و حمایت کشورمان از رفع اشغال تشکر و سیاست ایران در قبال بحران قره باغ را سیاستی متوازن خواند.

وزرای امور خارجه دو کشور همچنین در این دیدار در خصوص توسعه و تعمیق هر چه بیشتر روابط دو جانبه،  همکاری های دو کشور در مجامع بین المللی، دریای خزر، پروژه‌های بازسازی مناطق آزاد شده ، همکاریهای مرزی ،امنیتی، طرح‌های در دست اجرا، بهره برداری از سد خداآفرین، راه آهن رشت- آستارا، کریدورهای شمال- جنوب و شرق- غرب و برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور و سایر مسائل مورد علاقه گفتگو و تبادل نظر کردند. 

 ظریف و بایراموف همچنین در  خصوص مسائل منطقه ای و بین المللی نیز رایزنی کردند.

311311

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.