عدم اصلاح قیمت قطعه و بدهی بالای خودروسازان به قطعهسازان و عدم توانایی در خرید مواد اولیه موجب کاهش تیراژ تولید شده و در نهایت زمینهساز خروج نیروی کار و نارضایتی اجتماعی خواهد شد که اصلاح ۳۰ درصدی قیمت خودرو میتواند تا حدودی از ایجاد بحران جلوگیری کرد.
یک کارشناس صنعت خودرو با اشاره به نامه منتشر شده در رسانهها خطاب به رییس جمهور در خصوص احتمال افت شدید تولید در شرکتهای قطعهسازی تاکید کرد: این نامه در تاریخ هفتم آبانماه امسال ارسال شده که پیش از اصلاح قیمت خودرو بوده است.
به گزارش پرشین خودرو، امیرحسن کاکایی، افزود: یکی از مشکلات اصلی و مهم در کاهش و افت تیراژ تولید قطعه و خودرو، سیاستهای قیمتگذاری دستوری بوده که در این نامه از رییس جمهور خواسته شده تا برای حفظ و نجات صنعت کشور نسبت به اصلاح این سیاستها اقدام شود.
به گفته وی، عدم اصلاح قیمت قطعه و بدهی بالای خودروسازان به قطعهسازان و عدم توانایی در خرید مواد اولیه موجب کاهش تیراژ تولید شده و در نهایت زمینهساز خروج نیروی کار و نارضایتی اجتماعی خواهد شد که اصلاح ۳۰ درصدی قیمت خودرو میتواند تا حدودی از ایجاد بحران جلوگیری کرد.
این کارشناس صنعت خودرو بیان کرد: باید عنوان انحصار از خودروسازان داخلی در شرایطی که تعداد زیادی مجوز برای تاسیس شرکت های خودرویی و یا واردات خودرو صادر شده است، برداشته شود.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد، با اصلاح سیاستها، مسیر توسعه و ارتقای کیفیت خودروهای داخلی هموار شود.
منبع خبر "
عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.