برنامه‌های دهه کرامت در میناب تشریح‌ شد

سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 08:29
بندرعباس-رییس اداره تبلیغات اسلامی میناب ضمن تشریح برنامه‌های دهه کرامت گفت: باید بتوان از این مناسبت‌های ملی و مذهبی برای ایجاد وحدت و تقویت بنیه دینی و معنوی جامعه بهره ببریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین مفید سهرابی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ضمن تبریک فرارسیدن میلاد با سعادت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)، اظهار کرد: دهه کرامت فرصت مناسبی برای نشر و ترویج معارف دینی است و در این هفته باید نوعی پیوند و ارتباط میان جوانان و اهل بیت (ع) ایجاد شود.

وی دهه کرامت را یکی از فرصت‌های ویژه برای توجه به جوانان دانست و یادآور شد: دهه کرامت عنوان بسیار زیبایی است که برای بخشی از تاریخ که دو انسان کامل در آن ولادت می‌یابند انتخاب شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی میناب ادامه داد: کرامت و بزرگواری یکی از اصلی‌ترین و شاخص‌ترین خصایص اهل بیت علیهم السلام و یاران‌شان است که در تمام وجنات حیات مبارکشان جاری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سهرابی ادامه داد: در زیارت نفیس جامعه کبیره که شناسنامه اهل‌بیت است می‌خوانیم عَادَتُکُمُ الْإِحْسَانُ وَ سَجِیَّتُکُمُ الْکَرَمُ یعنی خلق و خوی ائمه اطهار علیهم السلام کرامت و احسان است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی میناب در تشریح برنامه‌های شهرستانی دهه مبارکه کرامت خاطرنشان کرد: در دهه کرامت همه مساجد مبلغین و مولودی خوانان برای جشن بزرگ معنوی میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها و امام رضا علیه السلام برنامه خواهند داشت و از سخنران کشوری حجت‌الاسلام والمسلمین طائب نیز دعوت شده تا در یادواره شهید داد اکبر نیا در بخش توکهور هشتبندی و مسجد جامع امام شهر میناب برنامه داشته باشند.

وی ادامه داد: برگزاری یادواره شهدای روستای بازیاری میناب برای ایام پیش‌رو برنامه‌ریزی شده است.

سهرابی بیان کرد: از مهمترین برنامه‌های این دهه، برگزاری گفتمان‌های دینی با موضوع حضرت معصومه (س) به عنوان الگوی دختران است‌.

وی ادامه داد: ویژه برنامه‌هایی هم در حوزه‌های حجاب و کرامت انسانی برگزار خواهد شد ضمن اینکه با ائمه جماعات مساجد سراسر شهرستان جهت سخنرانی در فضائل و مناقب، حضرت معصومه سلام الله علیها و امام رضا علیه السلام و تبیین سیره آن بزرگواران هماهنگی شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی میناب تاکید کرد: برگزاری مراسم جشن میلاد در مساجد شهر و روستاها، تهیه و توزیع بروشور میلاد، اعزام مبلغ و مبلغه به مدارس و هیئات‌های مذهبی از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای دهه کرامت است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.