تصویر روز ناسا: خورشیدگرفتگی کامل از تاج تا حلقه الماس ماه

دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 21:32
طول کل خورشیدگرفتگی، آسمان اطراف تاریک شد و برجستگی‌های صورتی روشن اطراف لبه خورشید را برجسته کرد و باعث شد که تاج شگفت‌انگیز به‌نظر برسد. The post تصویر روز ناسا: خورشیدگرفتگی کامل از تاج تا حلقه الماس ماه appeared first on دیجیاتو.

ماه گذشته خورشید از آسمان روز ناپدید شد. در همین راستا ویدیوی تایم‌لپس برجسته‌ای از عکس‌های گرفته‌‌شده‌ از آرکانزاس، ایالاتمتحده در 8 آوریل 2024 ساخته شد.

در تصویر روز ناسا چه می‌بینیم؟

ابتدا، تکه کوچکی از خورشید به‌طرز عجیبی تاریک شد. در عرض چند دقیقه، بخش بزرگی از پس‌زمینه خورشید در پشت ماه پیش‌زمینه پنهان شد.

پس از یک ساعت، تنها پرتوهای خورشید که از ماه می‌گذشت مانند یک حلقه الماس ظاهر شد. در طول کل خورشیدگرفتگی، بیشتر آسمان اطراف تاریک شد و برجستگی‌های صورتی روشن اطراف لبه خورشید را برجسته کرد و باعث شد که تاج شگفت‌انگیز به‌نظر برسد.

نمای مرکزی تاج، انباشتگی فریم‌هایی را نشان می‌دهد که در گرفتگی کامل گرفته‌ شده‌اند.

با پایان ویدیو، تنها چند دقیقه بعد، حلقه الماس دیگری ظاهر شد، اما این‌بار در آن سوی ماه. در طی یک ساعت بعد، آسمان به حالت عادی بازگشت.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.