علی محمدی در گفتوگو با ایسنا، با اشاره به توقف صدور دفترچههای درمانی از اول اسفند سالجاری در دفاتر کارگزاری شعب تامین اجتماعی در استان، اظهار کرد: از ابتدای امسال تا ۲۴ اسفندماه سالجاری بیش از ۵۷۴ هزار نسخه الکترونیکی در استان زنجان تولید شده است.
وی با اشاره به وضعیت تولید نسخ الکترونیکی در مطب پزشکان و سایر مراکز درمانی طرف قرار داد، افزود: بنا بر الزام مصرح در ماده (۷۴) قانون برنامه ششم توسعه و تکلیف مقرر در بند «ز» تبصره (۱۷) قانون بودجه کل کشور و همچنین مصوبات شورای اجرایی فناوری اطلاعات، سازمانهای بیمهگر پایه، صرفا مجاز به خرید خدمات درمانی در بستر نسخه الکترونیک بوده و مکلفاند نسبت به توسعه نسخه الکترونیک و فراهمسازی امکان ارایه خدمت بدون دفترچه، اقدام کنند.
این مسئول در رابطه با پوشش بیمه درمان بیمهشدگان تامین اجتماعی، تصریح کرد: با توجه به اینکه در اواخر سال و آستانه نوروز قرار داریم، بهتر است همه بیمهشدگان تامین اجتماعی با گرفتن شماره تلفن ۱۴۲۰ و وارد کردن عدد ۳ و سپس کد ملی، از وضعیت پوشش درمان خود مطلع شوند.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان با اشاره به کاهش سوءاستفادهها با اجرای فرآیند نسخ الکترونیک در تامین اجتماعی، ادامه داد: با توجه به راهاندازی و اتصال این سامانه به سرور اصلی بیمهشدگان و ارسال پیامک هنگام دریافت دارو از داروخانهها، همه بیمهشدگان اصلی تامین اجتماعی در آدرس الکترونیکی به نشانی eservis.tamin.ir نسبت به ثبتنام و یا بروز رسانی شماره تلفن همراه خود اقدام کنند تا به محض دریافت دارو و وصول پیامک، از روند دریافت خدمات درمانی خود مطلع شوند و به پرونده پزشکی و الکترونیکی خود دسترسی داشته باشند.
محمدی خاطرنشان کرد: بیمهشدگانی که به مراکز درمانی طرف قرار داد در سطح استان مراجعه میکنند فقط کارت ملی یا جلد دفترچه درمانی را ارائه کنند و اگر با پذیرش نشدن و یا محاسبه آزاد مواجه میشوند بلافاصله با سامانه ۱۴۲۰ تماس حاصل کرده و عدد ۲ را با وارد کردن کد ملی اطلاع دهند تا در اسرع وقت به مشکلات احتمالی بیمهشدگان رسیدگی شود.
انتهای پیام