به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان، شهاب حیدری روز چهارشنبه پس از بازدید سرزده از دفاتر پیشخوان این استان افزود: در قبال دفاتر پیشخوانی که تخلف انجام داده اند و یا به تعهدات خود در قالب آییننامه سازمان تنظیم مقررات عمل نمیکنند اغماض نمیکنیم و برابر با آییننامه با آنها برخورد خواهیم کرد.
حیدری با اشاره به اینکه سامانه ۱۹۵ میتواند پل ارتباطی مناسبی بین مردم و مدیران حوزه ارتباطات باشد اظهار داشت: با توجه به نظارت بازرسان این اداره کل و همچنین شکایتهای مردمی رسیده در سامانه، کارشناسان به دفاتر مربوطه اعزام شده و دفاتر متخلف را شناسایی کردند.
وی تاکید کرد: با دفاتر متخلف با ارسال تذکر، اخذ تعهدنامه و جریمه مالی بهصورت قاطع برخورد میشود.
حیدری با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶۰۷ دفتر فعال در این استان مشغول به ارائه خدمت است افزود: از این تعداد ۲۳۴ دفتر پیشخوان شهری و ۳۶۸ دفتر روستایی هستند و پنج دفتر نیز از پیشخوان به آی سی تی روستایی تبدیل شده است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش خدمات دولت در این دفاتر، تعداد مراجعات نسبت به قبل رشد قابل ملاحظهای دارد که طبق شرایط کنونی جامعه در برخورد با ویروس کرونا باید فاصلهگذاری اجتماعی جهت حفظ سلامت شهروندان در تمامی این دفاتر بهصورت جدی رعایت شود.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان با اشاره به اینکه یکی از راههای رشد و توسعه استان بهرهگیری از ظرفیتهای بخش خصوصی است تصریح کرد: دفاتر پیشخوان با هدف توسعه و افزایش نقاط دسترسی به خدمات و همچنین جلوگیری از تردد مردم به ادارات ایجاد شده است.
حیدری ادامه داد: با برنامهریزی مناسب و برونسپاری بیشتر خدمات دستگاههای اجرایی میتوان شاهد نقش موثرتر این دفاتر برای تسهیل در خدمترسانی به مردم و همچنین کسب درآمد بیشتر در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بود.