۲۵۰ هزار میلیارد تومان برای خرید گندم اختصاص یافته است

صدا و سیما شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 14:10
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: ۲۵۰ هزار میلیارد تومان برای خرید گندم اختصاص یافته است و باید به محض تحویل محصول، وجوه پرداخت شود.

* ۲۵۰ هزار میلیارد تومان برای خرید گندم اختصاص یافته است
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،  محمدجواد عسکری در تشریح نشست امروز این کمیسیون با حضور وزیر جهاد کشاورزی، گفت: برنامه هفتم در حوزه آب، کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست باید با زمان‌بندی دقیق و نظارت مستمر اجرا شود. امروز هم تذکرات لازم به دستگاه‌های اجرایی داده شد و از روند کار گزارشگیری شد.

وی با اشاره به برگزاری شورای قیمت‌گذاری گندم، گفت: قیمت گندم باید بر اساس هزینه‌های کاشت، آماده‌سازی زمین و سود متعارف کشاورز تعیین شود. سال گذشته به خودکفایی رسیدیم و امسال نیز باید شرایطی فراهم شود که کشاورزان با رغبت محصول خود را تحویل دهند.

عسکری به موضوع خسارت سرمازدگی در استان‌هایی مانند خوزستان اشاره کرد و افزود: مقرر شد از طریق صندوق توسعه ملی و بیمه محصولات کشاورزی، خسارات جبران شود.

وی با تأکید بر لزوم باز بودن مسیر صادرات، هشدار داد: هیچ دستگاه و نهادی حق ندارد به صورت خلق الساعه در مورد صادرات محصولات کشاورزی تصمیم بگیرد. این موضوع باید با برنامه‌ریزی دقیق دنبال شود تا سرمایه‌گذاران اطمینان داشته باشند.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش عشایر در تأمین ۲۵ درصد پروتئین قرمز کشور، گفت: برنامه‌هایی برای آبرسانی، برق رسانی و تأمین نهاده‌های دامی عشایر در دستور کار است. همچنین باید با مولدسازی روستاها، از مهاجرت معکوس به شهرها جلوگیری کرد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.