آغاز مطالعات طرح بازگشایی جاده خورو بیابانک-عشق آباد

صدا و سیما شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 14:20
وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان اصفهان دستور آغاز مطالعات طرح توجیهیِ بازگشایی جاده خور و بیابانک-عشق آباد را صادرکرد.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما ، فرزانه صادق وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی شهرستان خور و بیابانک و پتانسیل آن به عنوان حلقه اتصال استان های غربی، جنوب غربی، و مرکزی کشور به استان خراسان رضوی و شهر مشهد، بازگشایی مسیر جاده ای مستقیم میان خور و بیابانک و عشق آباد در استان خراسان جنوبی می تواند تحولی راهبردی در حمل و نقل و ترانزیت کشور ایجاد کند.

از جمله مزایای این طرح ،کاهش ۱۳۵ کیلومتری از مسیر فعلی تردد به مشهد برای خودروهای عبوری از استان‌های غربی از جمله لرستان، ایلام، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد، استان های واقع در جنوب غربی از جمله استان خوزستان و استان های واقع در مرکز از جمله استان های اصفهان و چهارمحال و بختیاری و صرفه جویی در سوخت است
همچنین تسهیل تردد زائران شهر مشهد، ارتقای امنیت و کیفیت جاده ای با جایگزینی مسیر فعلی با مسیر کوتاهتر و کم خطر تر و اتصال اقتصادی و فرهنگی شرق استان اصفهان با شرق کشور است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.