نجات ۲۳ رأس قوچ و میش وحشی در بندرلنگه

صدا و سیما شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 14:22
جوانان بندرلنگه ۲۳ راس قوچ و میش وحشی را از خطر مرگ نجات دادند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، معاون طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت: ۲۶ رأس قوچ و میش وحشی که برای خوردن آب به یکی از آبگیر‌های طبیعی وارد شده بودند، در گل و لای و عمق بالای گودال گرفتار شده بودند.

میثم قاسمی افزود: با اقدام سریع چهار نفر از اعضای جوامع محلی، ۲۳ رأس از این حیوانات نجات یافتند و به رغم تلاش‌های صورت‌گرفته، دو رأس دیگر به علت گیر افتادن در گل و لای و تقلای زیاد برای رهایی، جان خود را از دست دادند.

بیشتر بخوانید: دستگیری متخلف شکار و صید در حاجی آباد

وی گفت: یکی از میش‌ها نیز که به شدت بی‌حال و ضعیف شده بود، برای درمان به درمانگاه دامپزشکی در شهر بستک منتقل شد و مراحل درمان این حیوان زیر نظر کارشناسان ادامه دارد که پس از بهبودی کامل، در زیستگاه طبیعی خود رها می‌شود.

معاون طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان افزود: با توجه به خشکسالی بی‌سابقه در هرمزگان و کاهش منابع آبی در زیستگاه‌های طبیعی، این اداره‌کل با همراهی جوامع محلی و همیاران طبیعت، تلاش‌های گسترده‌ای را برای تأمین آب مورد استفاده حیات وحش و جلوگیری از تکرار چنین حوادثی آغاز کرده است.

قاسمی از مردم و طبیعت‌دوستان خواست در صورت مشاهده موارد مشابه، اطلاع‌رسانی به‌موقع صورت پذیرد تا بتوان از بروز حوادث ناگوار برای حیات وحش جلوگیری کرد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.