سفر هیئت افغانستان به ایران برای شرکت در نمایشگاه بزرگ اکسپو

صدا و سیما شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 14:24
وزارت کشاورزی افغانستان از اعزام هیئت این کشور به تهران برای شرکت در نمایشگاه بین المللی اکسپو خبر داد.

سفر هیئت افغانستان به ایران برای شرکت در نمایشگاه بزرگ اکسپو

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از کابل، وزارت کشاورزی افغانستان امروز در خبری اعلام کرد: مولوی «صدراعظم عثمانی» معاون وزارت کشاورزی، دامپروری و آبیاری افغانستان برای شرکت در هفتمین نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران با عنوان «ایران اکسپو» به ایران سفر کرد.

در این بیانیه آمده است: در این سفر رسمی، «محمد یونس مومند» معاون اتاق تجارت، «خان محمد فروتن» رئیس اتاق کشاورزی و دامپروری، «خلیل نور آقا صافی» مشاور فنی معاون کشاورزی و جمعی از سرمایه گذاران داخلی در این هیئت حضور دارند.

وزارت کشاورزی افغانستان هدف از این سفر را بازدید از محصولات کشاورزی، دامی، فناوری‌های نوین صنعتی ایران، تبادل نظر با تاجران افغان مقیم ایران برای تشویق آنان به سرمایه گذاری در افغانستان، جلب سرمایه گذاران خارجی برای رشد کشاورزی و دامپروری، تقویت روابط اقتصادی و ایجاد تسهیلات در بخش صادرات و واردات محصولات کشاورزی اعلام کرد.

قبل از این نیز رایزن بازرگانی ایران در افغانستان از حضور بزرگترین هیئت تجاری افغانستان در نمایشگاه بین المللی اکسپو دو هزار و بیست و پنج خبر داده و آن را نتیجه دیپلماسی فعال اقتصادی ایران خوانده بود.

حسین روستایی در مصاحبه با خبرگزاری صداو سیما گفته بود علاوه بر مقامات افغان، حدود دویست بازرگان و سرمایه گذار افغانستانی در نمایشگاه اکسپو شرکت می‌کنند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.