سواد زندگی؛ تربیت فرزندان؛ مریم طرزی- تشویق یک جنبه اساسی در آموزش و پرورش است، به ویژه زمانی که ما به دنبال انضباط مثبت بامهربانی هستیم.
کودک ناامید تمایل دارد به شکل منفی رفتار کند و رفتارهای نامناسبی را از خود نشان دهد. در مقابل، کودک تشویقشده معمولاً رفتارهای مثبتتری را از خود بروز میدهد زیرا احساس حمایت میکند.
«تشویق برای کودک همانند آب برای گیاه است» (رودولف درایکورس).
بنابراین میتوان گفت که این موضوع حیاتی است! تشویق مانند یک گنجینه عاطفی است که کودک از آن برای توسعه عزت نفس و اعتماد به نفس خود استفاده میکند.
تشویق در عمق وجود هر فرد پژواکی قوی دارد. کودک به این حمایت نیاز دارد تا به طور کامل به آنچه هست تبدیل شود.
درس های دیگری در سواد زندگی
مدرسه آموزشهای دانش پایه و کاربردی عصر ایران
* راهنمایی برای نوجوانان: چگونه در زمان دعوای والدین قوی بمانیم؟
* از نسل آلفا چه می دانیم؟
* مقایسههای اجتماعی چرا و چگونه به سلامت روان آسیب می زنند؟
* انتخابهای هوشمند: تواناییهای بیپایان و تمرکز بر مهمترینها
* 5 استراتژی برای تقویت تفکر انتقادی
* آزادی انتخاب: چگونه خودتعیینگری انگیزههای انسانی را دوچندان میکند؟