به گزارش تککرانچ، سیستروم معتقد است این تاکتیکها نمایانگر نیرویی هستند که به ما آسیب میرساند و آنها را با تاکتیکهایی مقایسه کرد که شرکتهای ارائهدهنده رسانههای اجتماعی برای گسترش سلطه خود استفاده میکنند. او در گردهمایی سالانه استارتآپها گفت: میتوانید ببینید که برخی از این شرکتها در تلاش برای افزایش مشارکت، در همان مسیری افتادهاند که همه شرکتهای مصرفکننده برای افزایش مشارکت در آن هستند. هر بار که من سوالی میپرسم، چتبات در پایان سوال کوچک دیگری میپرسد تا ببیند آیا میتواند مرا به پرسیدن یک سوال دیگر وادارد یا خیر.این نظرات در حالی مطرح شدهاند که از «چتجیپیتی» (ChatGPT) شرکت «اوپنایآی» (OpenAI) به دلیل رفتار بسیار چاپلوسانه با کاربران به جای دادن پاسخ مستقیم به پرسشهای آنها انتقاد میشود.
اوپنایآی به خاطر این مشکل عذرخواهی کرده و بازخوردهای کوتاهمدت کاربران را عامل آن دانسته است. سیستروم اظهار کرد که تعاملی بودن بیش از اندازه چتباتها یک مشکل نیست، بلکه یک ویژگی عمدی است که برای شرکتهای هوش مصنوعی طراحی شده تا معیارهایی مانند زمان صرفشده و کاربران فعال هر روز را به نمایش بگذارند. وی افزود: شرکتهای هوش مصنوعی باید به جای تغییر معیارها به سادهترین شکل ممکن، بر ارائه پاسخهای با کیفیت بالا تمرکز کنند.