عزم سازمان هواشناسی برای پایش بهتر جو

صدا و سیما شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 14:37
رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: سازمان هواشناسی از هر ابزاری برای پایش بهتر جو استفاده می‌کند تا خدمات بهتری به مردم ارائه کند.

عزم سازمان هواشناسی برای پایش بهتر جو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سحر تاج بخش مسلمان در مراسم امضای تفاهم نامه مشترک با سازمان هواشناسی کشور در محل مرکز فضایی ماهدشت افزود: توسعه ابزار‌های پایش زمینی و فضایی یک ضرورت است و ما همواره برای آن کوشش کرده‌ایم.

وی گفت: جو رفتار بسیار پیچیده‌ای دارد و صرفاً با پایش ایستگاهی نمی‌توان انتظار پایش کامل از آن داشت به ویژه اینکه با رخداد تغییر اقلیم این شرایط به مراتب پیچیده‌تر شده است.

رئیس سازمان هواشناسی کشور افزود: امیدواریم با دریافت محصولات جدید فضایی در حوزه هواشناسی

بتوانیم پیش بینی‌ها و هشدار‌های بهتری برای کمک به حفظ جان و مال مردم از خطر مخاطرات جوی ارائه کنیم.

تاج بخش مسلمان پیشرفت‌های فنی و نرم افزاری سازمان فضایی ایران را ستـود و بر ضرورت افـزایش همکاری‌های دو دستگاه در حوزه‌های مشترک کاری تأکید کرد.

وی گفت: سازمان هواشناسی برای توسعه برخی محصولات نظیر سامانه‌های هشدار سیل به داده‌های دقیق کاربری اراضی نیاز دارد که سازمان فضایی ایران می‌تواند در این زمینه نیز به هواشناسی کمک کند.

وی افزود: سنجش از دور سال هاست در دنیا حرف اول را می‌زند به ویژه در هواشناسی نیز کاربرد‌های زیادی دارد.

سازمان هواشناسی کشور و سازمان فضایی ایران امروز یک تفاهم نامه همکاری برای انتقال دسترسی سازمان هواشناسی به برخی داده‌ها و محصولات ماهواره‌ای کاربردی سازمان فضایی کشور امضا کردند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.