شرکت زیرمجموعه سامسونگ، یعنی Harman، قصد دارد با خرید بخش صوتی شرکت Masimo، برندهای مطرحی مانند Bowers & Wilkins ،Denon و Polk را به زیرمجموعه خود اضافه کند. این معامله 350 میلیون دلاری، گامی مهم در جهت تقویت جایگاه سامسونگ در بازار جهانی محصولات صوتی خواهد بود. برندهای جدید، کنار JBL و Harman Kardon، پتانسیل بزرگی برای تلفیق تکنولوژیهای صوتی در محصولات مصرفی سامسونگ دارند.
براساس گزارش «TheVerge» این معامله 350 میلیون دلاری، این برندها را در کنار برندهایی مانند JBL ،Harman Kardon ،Arcam ،AKG ،Mark Levinson و Revel قرار میدهد که سامسونگ در سال 2016 با خرید Harman به ارزش 8 میلیارد دلار بهدست آورده بود. این معامله تا پایان سال 2025 و پس از تأییدیههای قانونی نهایی خواهد شد.
«کوئنتین کافی»، معاون هیئتمدیره Masimo، گفته است:
«یافتن خانهای مناسب برای این تجارت از روز اول اولویت هیئتمدیره جدید بوده و این معامله یک نقطه عطف مهم محسوب میشود.»
لازم به یادآوری است که Masimo یک شرکت فناوری پزشکی است که پیش از این از اپل به دلیل نقض پتنت مربوط به فناوری اندازهگیری اکسیژن خون در اپل واچ شکایت کرده بود.
سامسونگ در بیانیهای اعلام کرده است که با ترکیب تواناییهای Harman و Masimo قصد دارد جایگاه خود را در بازار صوتی مصرفی جهان تثبیت کند. بخشی از این برنامه شامل استفاده از فناوری صوتی برندهایی مثل Bowers & Wilkins ،Denon و Marantz در گوشیهای هوشمند، هدفونها، تلویزیونها و ساندبارهای سامسونگ خواهد بود. همچنین این برندها به توسعه مجموعه محصولات صوتی سامسونگ در حوزه خودرو نیز کمک خواهند کرد.
«دیو راجرز»، رئیس بخش لایفاستایل شرکت Harman، دراینباره گفته است:
«هارمن بهعنوان یک شرکت صوتی با 75 سال سابقه، به خود میبالد و ما انتظار داریم که با خرید برند لوکس دیگری همچون B&W، موقعیت خود را بهعنوان یک قدرت برتر در دنیای صدا تثبیت کنیم.»
سامسونگ با خرید بخش صوتی Masimo، در مسیر تثبیت سلطه جهانی خود در بازار محصولات صوتی گام بزرگی برمیدارد. ادغام برندهای لوکس جدید با مجموعهای از برندهای شناختهشده مانند JBL و AKG، به سامسونگ این امکان را میدهد تا کیفیت صدای محصولات خود را ارتقا دهد و حضور پررنگتری در بازار محصولات صوتی خانگی، موبایل و خودرو داشته باشد.