پایان سفر یک روزه وزیر خارجه به هند

صدا و سیما شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 14:39
سفر یک روزه وزیر امور خارجه کشورمان به هند با امضای سه سند همکاری، برگزاری بیستمین کمیسیون مشترک بین دو کشور و رایزنی با مقامات عالی رتبه هند به پایان رسید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، سفر یک روزه وزیر امور خارجه کشورمان به هند با امضای سه سند همکاری و برگزاری بیستمین کمیسیون مشترک بین دو کشور و رایزنی با مقامات عالی رتبه هند به پایان رسید.

آقای سید عباس عراقچی ظهر امروز با حضور در کاخ حیدرآباد در پایتخت هند پس از استقبال وزیر خارجه هند با همتای خود دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با سوبرامانیام جایشانکار با اشاره به سوابق دیرینه تمدنی، تاریخی و فرهنگی ایران-هند، اهمیت روابط اقتصادی دو کشور را یادآور شد و بر پیگیری اجرای بخش‌های مختلف توافقنامه همکاری ده ساله چابهار تاکید کرد.

آقای عراقچی با ابراز خوشوقتی از برگزاری بیستمین جلسه کمیسون مشترک دو کشور، این فرصت را برای گفت‌و‌گو در مورد تقویت روابط اقتصادی دو کشور بسیار مغتنم دانست و خواستار استفاده دو طرف از توانمندی‌های فراوان دو کشور برای ارتقای همکاری‌های اقتصادی شد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با تاکید بر اهمیت ثبات و امنیت در منطقه آسیای جنوبی برای جمهوری اسلامی ایران و جهان، ابراز امیدواری کرد: تنش‌های اخیر در این منطقه با دوراندیشی و اراده مسئولانه طرف‌های ذیربط برطرف شود.

وزیر امور خارجه هند با استقبال از گسترش روابط دوجانبه هند-ایران در همه زمینه‌های مورد علاقه طرفین، برگزاری کمیسون مشترک اقتصادی را در این برهه زمانی بسیار مهم دانست و آمادگی هند برای شناسایی و فعال‌کردن فرصت‌های مختلف همکاری در حوزه‌های مختلف را اعلام کرد.

دو وزیر بر گسترش همکاری‌ها در قالب دیپلماسی چند جانبه و سازمان‌های منطقه‌ای بین‌المللی نظیر بریکس و شانگهای و همکاری‌های سه یا چهارجانبه با دیگر کشور‌های منطقه در موضوعات مورد علاقه تاکید کردند.

بیستمین نشست کمیسیون مشترک ایران و هند با سخنرانی وزیر خارجه هند آغاز شد.

وزیر خارجه هند با بیان اینکه امسال هفتاد و پنجمین سالگرد روابط دیپلماتیک میان ایران و هند است گفت: این مناسبت یادآور نزدیکی همکاری‌ها و دوستی عمیق میان دو کشور است و اطمینان دارم که این سالگرد را به‌گونه‌ای شایسته گرامی خواهیم داشت.

پس از برگزاری نشست کمیسیون مشترک ایران و هند طرفین سه سند همکاری از جمله در حوزه بهداشت غذایی و دارویی و گمرک به امضا رسید.

وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز به وقت محلی به دیدار خانم دراپادی مور مو رییس جمهور هند رفت.

سفر آقای عراقچی و هیئت همراه پس از این دیدار به پایان رسید و به تهران بازگشتند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.