همکاری گازی ایران و ترکمنستان، گامی به‌سوی تجارت منطقه‌ای

صدا و سیما شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 14:40
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از اقدام‌های جدید این شرکت برای تسهیل قرارداد‌های بین‌المللی، جذب سرمایه‌گذاری و توسعه روابط گازی با کشور‌های همسایه خبر داد.

همکاری گازی ایران و ترکمنستان، گامی به‌سوی تجارت منطقه‌ای

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سعید توکلی، پنج‌شنبه، ۱۸ اردیبهشت‌ در حاشیه نخستین روز از بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در نشست با سفیر ترکمنستان با اشاره به تأکید رئیس‌جمهوری و وزیر نفت بر ارتباطات مؤثر و همکاری گسترده با کشورهای همسایه، اظهار کرد: همه این موارد، مؤید آن است که قصد داریم با رایزنی و تعامل بیشتر به قراردادهای بلندمدت و نتیجه مطلوب برسیم و امیدواریم در بلندمدت شاهد یک ارتباط محکم و دوستانه با ترکمنستان باشیم و از تجربیات گذشته در این زمینه نیز به خوبی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه توسعه روابط گازی با ترکمنستان می‌تواند زمینه‌ساز همکاری‌های گسترده‌تر در سایر حوزه‌ها باشد، گفت: همکاری‌های گازی دو کشور مقدمه تجارت منطقه‌ای گاز خواهد بود که امیدواریم تداوم داشته باشد.

معاون وزیر نفت در امور گاز تصریح کرد: خوشبختانه بحث سوآپ نیز در حال انجام است و آمادگی داریم در نقطه سرخس نیز این انرژی پاک را تحویل بگیریم.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.