آغاز عملیات اجرایی حفاری نفت خزر پس از سالها وقفه

صدا و سیما شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 14:40
وزیر نفت فرمان آغاز دوباره عملیات حفاری اکتشافی در بخش کم‌عمق دریای خزر را با استقرار دکل حفاری شرکت حفاری شمال در ساختار رودسر در بلوک ۱۸ خزر و عمق ۷۰ متری آب صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما فرمان عملیات اجرایی آغاز دوباره حفاری اکتشافی در بخش کم‌عمق دریای خزر، با استقرار دکل حفاری شرکت حفاری شمال در ساختار رودسر در بلوک ۱۸ خزر و عمق ۷۰ متری آب، امروز در بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ازسوی محسن پاک‌نژاد صادر شد.

این حفاری اکتشافی تا عمق نهایی ۵ هزار و  ۷۷ متر و با هدف ارزیابی مخزنی ساختار رودسر انجام می‌شود.

آخرین چاه بخش کم‌عمق دریای خزر در سال ۱۳۷۶ حفر شد. حفاری در بخش عمیق دریای خزر نیز از سال ۱۳۹۳ متوقف بود که آغاز دوباره فعالیت در این بخش نیز پس از تعمیرات سکوی نیمه‌شناور ایران ـ امیرکبیر در برنامه وزارت نفت قرار دارد.

همچنین محسن پاک‌نژاد وزیر نفت در جمع خبرنگاران در نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی  گفت: در بحث توسعه هم در بالادست و هم پایین‌دست همکاران ما با تمام بضاعت پای کار ایستاده‌اند؛ منتظر بیرونی‌ها نمی‌مانیم و حتماً از توانمندی‌ها و تخصص کارشناسان در صنعت نفت استفاده خواهیم کرد. 

 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.