متا اعلام کرده که تبلیغات ویدیویی در فید اپلیکیشن تردز، بهصورت آزمایشی راهاندازی خواهد شد. این اقدام بخشی از تلاشهای گستردهتر متا برای تجاریسازی تردز و رقابت با پلتفرمهایی مانند ایکس است. این تبلیغات در قالب ویدیوهای عمودی و مربعی بین پستهای کاربران نمایش داده میشوند.
براساس گزارش «Techcrunch»، متا اعلام کرد که اپلیکیشن تردز اینستاگرام بهزودی آزمایش تبلیغات ویدیویی را آغاز خواهد کرد. این آزمایش که تردز را بیش از پیش شبیه رقیبش ایکس میکند، گامی در جهت توسعه فعالیتهای تبلیغاتی در این پلتفرم است؛ فعالیتی که از ماه گذشته با باز شدن درهای تبلیغات به روی تبلیغدهندگان جهانی آغاز شد. این خبر در جریان ارائه متا در رویداد «IAB NewFronts» اعلام شد؛ جایی که شبکههای اجتماعی به معرفی خدمات خود به تبلیغدهندگان میپردازند.
طبق اعلام متا، تنها تعداد محدودی از تبلیغدهندگان در این مرحله آزمایشی حضور خواهند داشت و میتوانند تبلیغات ویدیویی با نسبت تصویر 1:1 یا 9:19 را میان پستهای عادی کاربران در فید تردز نمایش دهند. جزئیاتی مانند قیمتگذاری یا تعداد نمایش این تبلیغات در این مرحله اعلام نشده است.
این بهروزرسانی در پی خبر اخیر متا مبنی بر رسیدن تردز به بیش از 350 میلیون کاربر فعال ماهانه منتشر شد. طبق گفته مارک زاکربرگ در جلسه گزارش مالی ماه آوریل، مدت زمانی که کاربران در اپلیکیشن صرف میکنند نیز به لطف بهبودهای سیستم پیشنهاد محتوا، 35 درصد افزایش یافته است.
همچنین در رویداد «NewFronts» متا اعلام کرد که درحال آزمایش قابلیت جدیدی به نام «Reels Trending Ads» است؛ نوعی تبلیغات ویدیویی کوتاه که در کنار محبوبترین ریلزهای تولیدکنندگان محتوا نمایش داده میشود.
رقیب دیگر تردز یعنی تیکتاک نیز در همین هفته قابلیت نمایش تبلیغات مشابهی را توسعه داده است. تیکتاک از طریق بسته «Pulse Suite» به برندها امکان داده که تبلیغات خود را در کنار محتوای ترندشده در دستهبندیهای مختلف ازجمله مناسبتها، رویدادهای فرهنگی، و محتوای همیشهفعال از حوزههای ورزشی، سرگرمی و سبک زندگی نمایش دهند.
با رشد سریع کاربران و افزایش تعامل در تردز، متا گام بعدی را در جهت تجاریسازی این اپلیکیشن برداشته و با افزودن تبلیغات ویدیویی در فید این برنامه، فرصت جدیدی را برای تبلیغات برندها فراهم کرده است. درحالیکه تیکتاک و دیگر پلتفرمها نیز بهدنبال جذب تبلیغدهندگان با قالبهای نوآورانه هستند، ورود تبلیغات به تردز نشاندهنده جدیتر شدن رقابت در بازار ویدیوهای کوتاه و اجتماعی است.